frallorna

Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Söndag..

Av Lena - 16 maj 2010 12:29

  

Vackra Siri följde med oss på bya promenaden idag...  

          ..blev lite blöt skogs vandring åxå...  

                        ..men Siri hängde på! 

 

Idag har vi en sån där småregnig dag igen!...

 

Kvaft, kvalmigt & varmt... skulle behövas "laddas" ur med lite åska minsan! ...

 

                                           Kram på er!!  

 

  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

16 maj 2010 13:14

Ja varmt å kvalmigt, kan jag hålla med om men ingen Åska vill vi inte ha....det räcker så bra med allt regn som ramlar ner, nej nu vill vi se solen igen, det var ju så fint i går,en härlig försmak av sommaren, man blir ju urless på allt detta plaskande.Hoppas på sol.Fina bilder från igår, och på en glad Petrus plaskande, var ni i skommartjärn??? Kerstin.

 
Lena

Lena

16 maj 2010 13:35

Kerstin!
Japp vi var där, bland alla fiskare & hundar he he..
Just nu skönjer jag solen här? undra om det tänker bryta sej igenom? häller tummarna...
Kram i översvämningarna! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

optimist

16 maj 2010 16:46

Söt liten katt, fint att den fick följa med Petrus och Märta. Åska det är inget jag längtar efter. Det är något som jag tycker riktigt illa om. Sitter i ifrån barnsben, den rädsla man kände då. Nu får jag dessutom huvudvärk innan också. Kram till dig.

 
Moa,Maiko,Kelu

Moa,Maiko,Kelu

16 maj 2010 18:28

Vi har också gått lite kvalmiga promenader idag, Mörka moln har hängt över oss hela tiden och matte klagar över att huvudet känns tungt. Vi kan svära på att våra huvuden alltid väger lika mycket så det förstår vi inte...
Trevligt att höra att ni INTE snarkar. matte ska berätta det för vår husse, men tyvärr har vi nog fulltecknat hemma hos oss för åratal framöver.

http://nysvansat.blogspot.com

 
Lena

Lena

16 maj 2010 20:32

Optimist!
Jag vet din rädsla för åskan, jag var så åskrädd som barn så jag nästan svimmade när det började mullra, var åxå med om förfärliga åsknedslag vid min mormor, så jag borde inte gilla den... men de gör jag knasigt nog!
Ja visst är hon söt lilla Siri! men opraktiskt med en långårig misse ;)
Kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Petrus

Petrus

16 maj 2010 20:40

Moa, Maiko & Kelu!
Jag skulle bra gärna vilja ha en liten valp kompis att busa med! ;)
-ok säger matte & husse, men om något år kanske!?
Vilka tråkisar! jag vill ju ha den nu!!! :)
Men vi är åxå fulltecknade, av våra kattkompisar ;)vilket inte är så dumt iof. :)
Kram på er! /Petrus

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards