frallorna

Alla inlägg under december 2016

Av Lena - 10 december 2016 22:03

 


Här ligger Malte & myser, Märta i fotöljen med hopp förbud ner!


Har sett Så mycket bättre, för mej total -Nock down, så vackert, så rörande, så många minnen... en fantastisk kväll med Kennets berättelser, om glädje & sorg & musik så vacker  


Idag har jag bakat hela dagen, vad får ni se i morrn  


Snön föll under natten, så spännande att kolla ut i morse    så vackert vitt vi fått, ca 1 dec med snö, perfekt!  


Gubben är på sitt andra Julbord, kul för han    & skönt att jag fick vara hemma & mysa  


Nu ska jag fortsätta med baket, nattbak   har ändå tappat bort sömnen igen  


                               Kram på er  

Av Lena - 9 december 2016 16:18


Trots det fina vädret blev det ingen långpromenad, jag satte igång att städa & ta fram lite Jul istället  



Tja, så värst ser det inte ut för världen, "on tha bohemian family"   men lite mysigare än innan i alla fall  & tänk att det lilla, som att ta fram dukar, stryka dom, ta fram ljuslyktor & så, tar sån tid!  + dammning & vädringa av allt & så renbäddning


  Fick sån inspiration när min goa bloggvän Tezz skulle baka, pratade på "messen" & jag "höftade" fram en lös deg till mandelskorpor med hallonsylt i, så goda så jag nästan svimmade  några stackare kvar nu bara  


Idol ska jag såklart se ikväll, gubben ska på Julbord med sitt jobb, ikväll det nya & i morrn det gamla! -de ska då va till å äta!! & då berättade min mamma att morfar skrattandes brukade citerade en gammal Nåsbo som vid en bjudning med hela familjen, strängt sa till hela barnaskaran: -Nu ät i mötju ungör, öm i sö ska spy!  


Själv ska jag åxå äta gott! ja å M & M såklart & gona ner oss framför tvn  



Idag har jag åxå bokat Hotell i Uppsala! vi ska sova över där en natt när Malte har sitt besök på Ulltuna, men istället för att åka hem i mörker, så firar vi att vi på söndagen har varit gifta i 34 år  & aldrig bott på Hotell tillsamans under alla år, så de va väl fasiken om det inte skulle bli av en gång va!!  förövrigt har jag sovit 1 gång 1 natt på Hotell i Sverige för 13 år sedan, på en konferens i Örebro, då betalade jobbet   gubben har dock bott mer på Hotell via jobbet en period, så han får väl visa mej hur man gör   Guuuuuuuud va mysigt  


& som "gubben" sa till sina barn, så får vi väl äta frukost tills vi spyr   för ^ä kösta mötjö^ hela kalset   ha ha ha ha ha   


I morrn väntas massor av snö, känns lite spännande  


              Varm kram till er alla som kikar in  



 

Av Lena - 8 december 2016 19:38


8 pluss stod det på termometern & M & M slapp täcken! En vända till Romme, men var de så varmt? nja, inte i skuggan, men i solen var det skönt & den värmde faktiskt  




Märta var yster som i vanlig ordning, tokfia  


 




Snacka om att dom blev skitiga!!  det bara rann ler sörja av dom, så...



... så bums in i duchen, för en klorhexedin in-champonering som fick värka i 10 minuter, under tiden får dom sin mat 2 & 2 kulor itaget, så väntan inte blir så lång  


Nu väntar jag med stor IVER på ERNST!!!!!!  laga bara inte för mycket ful mat, laga grönt äru snäll  


                           Kram på er därute!!  

Av Lena - 7 december 2016 15:47


Trött for jag iväg till Mille vid lunch, men av denna krumelur blir man både pigg & glad  trots att vädret var bistert, inte så kallt, men så började det att blåsa, & då blev det uchit kallt! 

 


Igår var det kallt & en magiskt vacker himmel & solnedgång



Hem igen & M & M provsatt nya stora mattan, gick efter pris & färg, Rea såklart  inte dyr, har verkligen en stor super Matt affär i stan!!  



Tjohooo hördes i luften på inflygningen  dessa kommer ruinera mej  men men, mat ska dom ha, mina bevingade kärlekar  



Det regnar ute nu, kolsvart & inte alls vintrigt vitt & vackert


Det varnas om blixthalka i hela länet, uch uch, tur vi slipper ut mer idag


Trött efter dom 5 jobbnätterna på 1 vecka, då så mycket mer åxå ska hinnas med & sömnen är lite vajsig, men nu har jag långledig!   men alltså, vilka makalöst fantastiska & helt underbara kollegor jag har, vilken ynnest det är   


Nu blir de bara slötittande på tvn i skönt golvsängs läge  


         Kram på er ni in-tittande finisar! 

 

 

Av Lena - 5 december 2016 18:59


Morrondrillen när jag kom hem från nattskiftet 



Klockan på ringning, skulle till Mille & rasta honom åxå, tänk när jag åker, fick lov att springa in igen då jag glömt nyckeln, då ligger dom alltid bredvid varandra, aldrig annars, kanske att Malte vill, men Märta vill helst inte, bara då dom 2 är ensamma hemma  



Kylslaget, så han fick ha täcket på...




... & som vanligt, vinkelivink & en slängpuss!! 


 


Hemma väntade dessa bevingade på sin goa mat  


Fick hjärtat i halsgropen på kvällningen när gubben kom från jobbet, Märta yrvaken & ville hälsa på pappa som satt på golvet där det är halt & nött & hon halkade omkull 3 gånger... i mej går alla värsta senarier igång i huvudet & jag får rusa in på toan, där det omgående sprutar ur mej därbak, jag är inte alls dålig i magen, men min chock får den att reagera på 0,2 sekunder... sedan var jag som i trans... men nu har jag lugnat mej & Märta är som vanligt igen, ja det blev hon på en gång


Ska åka till Ikea & köpa en stor matta imorrn, att ha där mitt i huset, ja mattor överallt skare va  då Märta åxå har så långa klor & faktiskt halkar lite på dom åxå, hon har lite knepiga klor, & vill självklart INTE klippa av pulpan som många gör...


Strax åker jag till nattjobbet igen, jobbade med en underbar kollega!! & inatt en annan underbar  


                               Kram på er    

Av Lena - 4 december 2016 17:28


Efter en morron full av "gos" så fyllde jag termosen med kaffe & tog fram en påse med bullar...



... sedan åkte vi till hamnen, gubben fikade med koppen i handen under promenaden, inte så kallt, 1 minus...



... & näru gubben, det var då inte "bara" ett stoft från Rommes snökanoner!! för det var vitt hela vägen till hamnen, ja inte mycket, men det blev extra Adventsfint i alla fall 



Motljusbilder...







Efter ca 35 minuter var vi lite kalla om händer & öron & bilen var skön



Hemma väntade stor fåglarna på sin mat, bröd med smält margarin, nötter, solrosfrön, ostbitar, gillades!!  tyckte grannens katt Tusse åxå som hann få med en ostbit, varken fåglarna eller Tusse bryr sej om varandra  


Lagat mat i timmar, trött i benen  lite vila innan natt 1 av 2, nu regn-snöar det & på nollan, bara det inte fryser på...


                      Kram till alla fina som kikar in  


    



Av Lena - 4 december 2016 10:30


Gomorron från grottan!  



Märta & jag sov i fängelset inatt, dom andra 2 sov i "frihet"  jag sov si så där, tvärs över till slut, med skarven i ryggen  då Sessan trängs & jag får flytta mej  

Hon ligger alltid kvar en stund efter att jag gått upp, sedan sitter hon just där & väntar, får hon vänta för länge hör man henne knorra lite, mitt ljuviga älskade jäspande hjärta 



Fått ett puder i byn under natten, gubben säger att det är "stoft" från Romme Alpins snökanoner, man får vara glad för det lilla ibland  


 


Ser ut att bli en fin dag & kylan är inte så på, en promenad väntar med kaffe i termos


               Gomorron mina fina som kikar in    

Av Lena - 3 december 2016 19:30


Lång sovmorron, tog igen lite efter nattskiften, gick rakt på fikat  kladdkaka för gubben...



... & ett "hem" Åkerö-äpple med lite Alpro & en kopp kaffe, så huvudet kvicknade till




Malte har varit lite tjorvig i magen i förrgår, igår & idag, han har så känslig mage, åkte in till butiken & handlade på oss sådant som gör den bra igen, gick en spännande vända därinne  &...



... åkte sedan till mina föräldrar, fick vänta en liiiten stund, då dom var ute & promenerade...



... raskt plockades fika fram ur frysen! Malte med stora ögon! 



Gogika & tända ljus & däruppe på himlen åkte 2 plan, mot varmare breddgrader...



Vi tackade för oss & skyndade mot Kyrkparken för en skymmningspromenad, & kylan var på...




Gubben vände efter 100 meter & vi tre fortsatte en runda, brrrr   



Köpte med oss hämtmat hem, & klaga på denna vackra kväll kunde vi inte




Jag hade köpt en påbyggnads belysning till granen, tyvärr passade den inte, så in med vovvarna & vi åkte iväg in till stan igen, banan-månen lyste så fint , & kylan kröp neråt


Nu är det någon mer grad åt "fel" håll, men vi har ju varmt i stugan  


Nu ska vi på Så mycket bättre, men Kalle blir nog åxå attans bra! får se reprisen på de i morrn då


                  Kram mina fina som kikar in  

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards