frallorna

Alla inlägg under juni 2013

Av Lena - 1 juni 2013 18:07

 

Bröllops middagen för gubben blev: Dillstuvad potatis med FäboFalukorv  

Glammigt värre!  

 

Blev än godare med Lingonsylt på  

 

Ringar, rosor & choklad... Vi bestämde oss för att fortsätta som vanligt! & så var den "vigseln" över!  

 

Beslutade mej för att INTE ta någon åkervända i denna enorma värmen som varit idag åxå, gick bara här i byn runt husen & Märta ville med!

 

Så då fick hon det. Lufsade bara på lite i gräset, såpass så dom fick kissa & känna lite nya dofter.

 

Molnen började dra ihop sej, men varken åska eller regn har det blivit.

 


 

Kom ju på att jag hade en fläkt, tog fram den, dammig som bara den ser jag   & Märtas nya kärlek  hade den på lägsta & så svänger den, kanske inte så bra att ligga framför den i längden, men en stund fick hon i alla fall, låter värre än ett tröskverk, så Malte gillade den inte.

Men varma dagar som dessa så ska den allt få fladdra för oss  


Blommorna ja, men fick reda på att jag åxå skulle fått en fin chokladask med budet! det har dom hoppat över tydligen på Blomsterbutiken, attans dålig stil må jag säga  den jag fick var ju en "kompensation" för strulet. 

På måndag ska jag fråga affären... för den som gav -Therese- hade faktiskt beställt den till oss, & Tack igen Therese  


Läser hos Euphoria http://sailaway.bloggplatsen.se -Therese, som lade till vid en brygga, åskan dundrade, sedan kom regnet, maten puttrade.... jag blir galet avensjuk!! tänk er så helt helt underbart  att sedan bara kasta loss & fara vidare...


Nu åker gubben till nattskiftet strax & jag får sitta här i min ensamhet med ett glas Rose  eller ensam & ensam, jag har ju faktiskt 2 pussiga hjärtan!!  


                                         Kram på er  



Av Lena - 1 juni 2013 12:38

 

Nu har blommorna kommit  från en Blogg vän  

 


 

En drömm i rosa, fullkomligt magiskt vacker...

 

Tack Therese med familj  oj oj så rörd jag känner mej... gubben har inte vaknat ännu, men han kommer åxå tappa hakan  

& Thersee med familj har nu kastat loss för en lång seglats! Ha så kul  

http://sailaway.bloggplatsen.se

 

Släppte blommorna fria så dom fick busa omkring lite där i vasen  

 

Hoppas dom står sej läääääänge!!! om ni läsare har något bra tipps på det? så berätta gärna  

 

Blomsterhandeln ringde till Taxi, men där visste dom inte heller vad som hänt & inte gick det att få tag i chaufören heller... kanske blev han oplanerat bortbjuden & tog en bukett?   -isåfall hade då motagern blivit rörd över dom fina blommorna...


Om detta lär jag aldrig få veta? om inte chaufören rätt vad det är står här med den jag skulle fått??  somnat inatt & glömt, tills han förskräckt kommer på att den ligger kvar där i bilen...


Blom kortet hans inte bli inplastat & maskinskrivet som brukligt är, & Blomsterhandeln kompenserade det som skett med en chokladstrut  & blommorna är så fina, rena bröllops buketten! så jag tror att gubben & jag förnyar våra "löften" när han vaknar, & skålar i lite Rose & äter några praliner  


Tjohooooooo  


 

& kanske tar Malte & jag en åker promenad efter "balunsen"  


                        Kram på er & fin lördag  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards