frallorna

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Lena - 9 juni 2013 18:10

 


 


 



Vi har så otroligt vackra åkervägar att vandra på.

Idag med regn i luften, mörka moln överallt & så otroligt varmt, så här önskade jag oss faktiskt lite skönt regn.

 

Promenerade hemåt, kände ett stänk & molnen blev mörkare...

 


 

... & så öppnade sej himmlen, totalt... här syns lite regn på bilden, & denna mängd gillade Malte som fick värsta spratt  men några minuter senare sprattade varken han eller jag längre  det var som någon hällde hinkar över oss, kameran in under jackan & så ökade vi farten, fast vi hade en bit kvar innan vi var vid bilen igen & väl där såg det ut som om jag testat klädsim  fast det gjorde ju inget, bara vatten lixom  

Maltes mage blev hel lerig då vägen blev till välling, så han har helduchat & champonerats i tjärchampo & doftar nu som en gammal träeka  


Lite muller då regnet kom, men det var åxå det enda, medans överallt runt oss i närbelägna orter har det dundrat...


                             Kram på er  

Av Lena - 9 juni 2013 11:53

 

Vaknade till regnet som smattrade, låg kvar länge & bara myste

 

Morronkissen i vått gräs, lite svalare än vi varit vana med.

 


 

Det var dessa "vårtor" jag tyckte var så otroligt oproffsigt!! klänningen i sej var annars så vacker & Sofia är ju åxå så söt, men klänninge? -nej vet ni vad!  

Återigen är åska utlovat för dagen, men jag är helt säker på att det inte blir så  


Gubben jobbar, blir en stillsam dag, med kanske en Malte -åker vända- senare.


Glutenfria våfflor med sylt på menyn om en stund, eller jag tror jag åxå gör en kantarellstuvning... våfflor med stuvning & sallad... mmm lät än godare  


                  Kram på er mina fina läsare  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards