frallorna

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Så vacker promenad

Av Lena - 9 juni 2013 18:10

 


 


 



Vi har så otroligt vackra åkervägar att vandra på.

Idag med regn i luften, mörka moln överallt & så otroligt varmt, så här önskade jag oss faktiskt lite skönt regn.

 

Promenerade hemåt, kände ett stänk & molnen blev mörkare...

 


 

... & så öppnade sej himmlen, totalt... här syns lite regn på bilden, & denna mängd gillade Malte som fick värsta spratt  men några minuter senare sprattade varken han eller jag längre  det var som någon hällde hinkar över oss, kameran in under jackan & så ökade vi farten, fast vi hade en bit kvar innan vi var vid bilen igen & väl där såg det ut som om jag testat klädsim  fast det gjorde ju inget, bara vatten lixom  

Maltes mage blev hel lerig då vägen blev till välling, så han har helduchat & champonerats i tjärchampo & doftar nu som en gammal träeka  


Lite muller då regnet kom, men det var åxå det enda, medans överallt runt oss i närbelägna orter har det dundrat...


                             Kram på er  

 
 
GeddFish

GeddFish

10 juni 2013 07:07

Inget vidare att bli dränkt katt eller hund, hihi.....
Ljuvliga vyer där i solens sken, mindre ljuvliga i regn, haha!
Hoppas Märta mår bra. Tänker på er. Kram ♥♥♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com/hd

Lena

11 juni 2013 17:23

Nej eller hur? ;)

Tack♥ Märta ska träffa veterinären i morrn, få se vad som sedan händer.

Kram kram♥

 
wiolettan

wiolettan

10 juni 2013 09:26

Oj vilken fart det blev på Malte.
Härliga bilder.
Vi hade blixt och dunder igår. Jag och en väninna var ute mitt i ösregnet och jag blev genomvåt. Hade bara en tunn kofta, hon var klokare och hade en jacka med huva.
Ha det bra och kram från mig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

11 juni 2013 17:21

Ja lite i alla fall, men han blir så lugn när han är ensam, har ingen att leka med... :(

Tur det bara är vatten, bara du inte blev avkyld & sjuk...

Kram kram♥

 
Tina

Tina

10 juni 2013 10:17

Åh ja! vilken vacker promenad!
Jag blir avis och riktigt känner hur härligt ni har det.
Kram

http://www.tinric.com

Lena

11 juni 2013 17:20

Ja vi har rena rama Astrid Lindgrens vägar & ställen att vandra på, mysigt ;)

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards