frallorna

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Härlig eftermiddag!

Av Lena - 15 maj 2010 19:15

  

      Åkte till skogen för att "arbeta" men...  

              ..där var bästa hund lekis!    

..meningen var att gubben skulle hugga...      

..men det blev mest fika & prat med alla mäniskor!  

 

Märta fick leka av sej med en 2 årig stor Labbe pojk som hette Kasper! gösses så hon gillade läget!  

Petrus fick inte leka, skrutten, men han hoppade väl på där runt oss ändå...

 

3 fina vovvar med familjer träffade vi!

 

Sedan gick vi en bit in i skogen, från "frestelsen" av alla vovvar! & toklekte i vattenpussar!!  & kollade på Husse som arbetade med Motorsågen mellan fika pauserna  ...

 

Nu har dom ätit & efter lite kvälls trappsolning så tror jag minsan dom slumrat in riktigt djupt... 

 

Nu ska vi åxå äta lite, & kolla om det är något på tv att se på!

 

                                  Kram alla mina fina!!  

 

 
 
Moa,Maiko,Kelu

Moa,Maiko,Kelu

15 maj 2010 19:34

Ja, kära nån så charmiga ni är Märta och Petrus... Man blir bara så hagalen direkt. Puss på er trulnosar från oss i Jämtland.

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

Pane

15 maj 2010 20:19

Kikar in så här på lördagskvisten....
Ja idag har det verkligen vart kanon dag :) Njuter av detta underbara väder.

Hoppas du finner något att titta på tv, själv ska jag umgås med en vännina.

Ha en fin lördags kväll, kramisar / Pane

 
Ingen bild

nakkik

15 maj 2010 21:01

Hallojsan! Kramar fraan Skottland, boerjar hemresan i morgon, kan inte fixa till de 3 sista bokstaeverna i svenska alfabetet paa svaegerskans data... Hoers av naer jag har kommit hem... Foerstaar att Ni kommer att ha daaligt med tid i London, men jag kommer gaerna in till stan & tar en snabbfika om Ni skulle ha naagon minut till oevers... Maanga kramar fraan ett ganska saa kallt Inverness.♥♥♥

 
kicki

kicki

15 maj 2010 23:24

Ser ut som att eran dag har varit fin.....och gull Petrus som rullar sig i vatten pölen ha ha så söööt......mina flickor befinner sig nog i chock pga.värmen...känns som att sommaren kom på en gång.....jättevarmt...
Kramar till er alla

http://www.frallanlotta.blogspot.com

 
Lena

Lena

16 maj 2010 13:28

Moa, Maiko & Kelus matte!
Tack! ;)
Vilken härlig sida & blogg du har! & ljuvliga vovvar! :)
Kram på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

16 maj 2010 13:30

Pane!
Kvällen blev bra! sapp kväll med dosan he he, sen somnade vi tidigt vovvarna & jag, framför tv:n ;)
Dis & regnrusk idag, men det struntar vi i!
Kram på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

16 maj 2010 13:32

Nakkik!
Hemresa redan? då blev det ju bara en "kortis" för er ju! ;)
Ja du, jag vet inte vad det blir i London, shopping & så, inte några sevärdheter tror jag, sitta på en bänk & kolla folk om man inte orkar gå i affärer ;)
Kram kram!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

16 maj 2010 13:33

Kicki!
Ja jag håler med! bara PANG!! så kom värmen, och vilken värme sedan he he.. gissa om Petrus gillade vattenpussarna i skogen? ha ha ha...
Kram på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards