frallorna

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Lena - 14 juni 2013 21:44

 

Det har tok regnat, haglat & åskat... så någon långvända bidde det inte idag heller för Malte Palte

 

Bjöd skatorna på bröd med köttfärs sås, gillades av..

 

... både katterna &...

 

... kotte! eller bara lite, dom fick kattmat...

 

... som dom delar broderligt i vanlig ordning  

 

Fast mest av allt hade Märta velat äta upp ALLT SJÄLV!!  kraffsade på dörren ihärdigt, men den öppnades inte...  


 

Den här vinflaskan fick jag när jag fyllde år, & jag säjer bara oj oj oj så galet god!


Vitt vin som smakade lite somrigt, kanske äppelcider? står inte vad den ska smaka, bara att det kommer från Kloster Eberbach i Rheingau som fortsätter & bevarar den mer än 850 år gamla vinframställningen från cisterciensermunkarna. Alc 7.5%


Nu mullrar det, mysigt  ska ta Malte & gå en kvällsvända i byn, inte så långt, för molnen är svarta över oss igen.


                                   Kram på er   

Av Lena - 14 juni 2013 11:37

 

Ut & pruppat i regnet, bytte sovplats till golvsängen...

 

... men nu kl 11.38 sitter jag vid datorn  & Malte har fått den åtråvärda platsen i mitt knä  

 

Lägger en kudde i knät ibland, så det blir än skönare för vovvarna när jag lägger upp benen på databordet

 

Nog för att jag är stor, men tyvärr får bara en plats i taget...

 


Inte ens en knop gjord för idag, trots att det finns mer att göra här i huset än i övriga världen typ   -Fast det kan vänta, här prioriteras livet istället  att njuta om man är hemma, att kunna se dammet & låta det vara, att låta gräs & ogräs växa & se dom vackra maskgrosorna blomma  


Det är min livs filosofi  -en extrembohem som skiter i petetesser, de är ja de  


Pst! fast gubben min skulle önska att jag åtminstonde var "liiite" mer städig av mej ha ha ha ha ha....    -sorry Darling  


                               --------------------------------


Har haft några lugna dagar på jobbet, & då fick jag låna en surfplatta att leka med, men gösses så galna orden blir som man skriver ibland, som detta:


Satt & skrev till en blogg kompis, & vi pratade om vad man ska tänka på när man åker med hundar till andra länder, då jag förklarade följande:

-har läst att i det landet måste Potatisar bära munkorg!....

Jag skrev Rottis, för hon har en Rottis  men orden förvrängs! har skrivit massa tok på Facebook åxå, folk måste ju tro att man blivit helt på picka lurven!    


Det gäller verkligen att kolla igenom vad man skriver innan man skickar sina medelenaden   


                                   -----------------------------------------


Ska in till stan & köpa Student precent & avslutnings precenter, Malte ska få sin lång promenad, kanske en åkervända, åska ska det kanske åxå göra på ättämiddan, annars som sagt, så tar vi det lungt  


                         Carpe Diem  Kram på er  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards