frallorna

Alla inlägg under juni 2013

Av Lena - 5 juni 2013 21:34

Malte & jag tog en Romme promenad, gick el-ljuspåret & sedan ut bland husen & plötsligt inbjuden till Stig Ove!...

 

 ... eller inte Malte då, som fick sitta svalt i en bur i hans bil & vänta med öppna dörrar, var sådär lagomt kul...  

 

... medans jag drack en kopp kaffe.

 

Lilla söta Lisa, tror du behöver komma hem till mej på en "gödnings vända"   skämt & sido så är hon så fin & smidig & bara 8 månader ännu  

 

Gamla mormor Issy  

 

& här fanns inget skit på golvet att foto-shoppa bort Stig Ove!!  

 

Så fortsatte Malte & jag vår promenad, men oj så varmt det blivit pust pust... tur vi hade en vattenflaska med oss 

 

Hem & swisha om & iväg på sista kurs träffen

 

Fika & mycket prat, alla vill vi fortsätta igen i höst, hur vet vi inte ännu, & 4 tappra själar kvar av oss 9 som började, 2 sa ifrån efter 4 omgångar då dom hade så långt att åka, dom andra 3 hörde inte av sej efter 5 gånger.

Bättre lärare än denne Italienare tror jag inte man kan hitta! -& att jag sedan inte har fått in så mycket i skallen som jag önskat är tyvärr inte hans fel...  


                                        Kram på er  






Av Lena - 5 juni 2013 13:27

 

Lilla söta stumpan *morron trött*  


Bakat en kaka, slagit in en mycket dyr & fin flaska vin som vi ska ge till Italienska läraren ikväll, ett Barolo vin, Italenskt förståss   vi ska ha liten avslutnings fika, av dom 9 vi var från början är vi bara 4 kvar, men kanske kommer den 5:te ikväll.

Kursen har bara blivit roligare & roligare, & nu känner vi varandra & allt är bara så avslappnat, & då ska man sluta  -vi har pratat om en fortsättning till hösten, men allt hänger ju på hur många som anmäler sej, det blir som det blir med den saken.


Nu ska Malte & jag ta en Romme promenad  


                                        Kram på er  

Av Lena - 4 juni 2013 18:32


Malte fick sin åker promenad  Hej & hå vad han axade på!!  

-mulet & bara 11 pluss, några droppar kände man då & då, men jätte skönt faktiskt. Här får han "spunk" som jag brukar kalla det  

 


 


 



& betade gräs förståss  

 

Vackra Acka  

 



 

Glömmer alltid vad han heter, men innan han hamnade här så hade han det tufft, svårt misshandlad & många olika hem...

Osäker på mäniskor osv.  han går på grönbete med en bur för munnen, så han inte ska äta så fort & få så mycket gräs i sej så han får fång, men jag hörde så väl hur han bet av gräset, så fast han får kämpa lite mer, så njuter han nog i fulla drag  


Klok är han, det finns en som han gillar  ett barnbarn i familjen, (ägaren acepterar han) en liten kille på 6 år med Down Syndrom, som han älskar   han får göra vad han vill med honom, rida, krama & borsta, killens kusin är lika gammal, han får inte göra något & ingen annan vuxen heller... det tycker jag är rörande  

 

Märta stumpan fick vara hemma med "pappa"  


Efter en timme när vi kom till bilen igen, så öppnade sej himlen & det bara vräkte ner, gör ju inget om man är klädd för det, men så var inte fallet, så vi hade tur  


                       Nu ska vi softa, kram på er  

Av Lena - 3 juni 2013 19:48

 

Så kom den eftersläntrande choklad asken från Therese med flock  

 

Chokladen håller världsklass, oj oj oj... jag har tagit 3 praliner & gubben 1, i en var det marsipan -min svaghet i livet  i den andra mörk chokladcreme, & i en marsipan i nougat, gösses Amalia, skulle kunna bränna hela asken på ett kick!   men jag måste spara så dom räcker ett tag  & tänka på kalorierna...

Asken ja, en träask med fint lås  

 


 

Efter en massa bestyr på stan, köpt ett fint Barole vin till Italienska läraren som vi ska ge tillsamans på sista kursdagen på onsdag, lämnat lönerapporten & så, så kom vi hem & då kom sönerna, så vi grillade  

 

Malte tokade på golvsängen med brossan  

 

& sedan!!! kom han på att han kunde kolla om något gott fanns kvar på bordet!!

 

                               & det fanns det!!  

 

& när det var avdukat så kollade han en gång till  men då var bara tomaterna

kvar  

-& om någon tycker Malte är ohyffsad?? -ja då får ni tycka det då!!  


Bidde ingen åkervända eller långpromenad, men i morrn, då ska vi ta en Malte

& jag  


                        Kram på er mina fina som kikar in  

Av Lena - 3 juni 2013 13:20

 

Den 14 augusti 2011 *3 kärlekar*  


En bra hund dag!

-inte för varmt & inte för kallt, blå & grå himmel om vartannat  


Blir en Malte vända lite senare, medans Märta hjärtat får vara hemma, ååååå vad denna ovisshet tär på mej... försöker tänka förnuftigt & logiskt, men utan röntgen blir jag ändå inte lugn... tappar all energi & lust... & Veterinär-återbesöket är först nästa vecka...

 

                                    Bli frisk nu mitt hjärta  


                 Kram på er mina fina som kikar in  



Av Lena - 2 juni 2013 22:31

 


 


 

Gick en liten runda här hemma, katter & vovvar  & ser att Lupnerna har slagit ut.

 

Sean ska rakas, för han har Dreads i sin päls  alltid haft så märklig päls.

 


 

Märta lilla hjärtat, kände att du försökte säja mej något idag, men jag förstod inte... hon har varit lite loj & jag blir så orolig...

 


 

Ena sonen kom hem & lekte lite med brossan Malte  

 

Med syrran Märta blev det en go kram  

 

Ett regnoväder drog in över oss vid kvällningen, men ingen åska.


Nyss gått kvälls drillen & väldigt mörka moln kommer från söder, mot norr

däremot -på kortet- ser det lite mer ljusare ut, bland dom trolska dimmorna.


Ledig denna kommande vecka, & gubben gör sista natten, tänker sätta igång med "Karin" fast jag har ingen motivation... eller både vill & jag vet inte...


Nu ska vi lägga oss, & jag ska läsa lite


                                  Kram på er  

Av Lena - 2 juni 2013 10:59

 

Det har regnat lite i går kvällst & på morgon timmen

 

Vädret när vi gick morronpruppen vid 9 var varierande, en blå liten bit på himmlen kom plötsligt fram & därigenom kikade solen ner, för att i nästa andetag försvinna... Hört att det just nu åskar på flera platser runt oss, här hörs inget ännu, men himlen är mörk & varmt & kvalmigt.

 

                                      För en stund sedan...

 

                              ... & nu  


Nu ska vi äta lite frukost & kolla på tv-vädret


                                               Kram på er  



Av Lena - 1 juni 2013 20:19

 

Telefonen ringde för en liten stund sedan, samtal från grannbyn, min bukett hade hamnat mycket fel!

Lämnats på en trapp, vars man var bortrest, han visste ingenting om vad det kunde vara, så han bad sin kompis gå dit & titta, & då fann man mitt namn & vägbeskrivningen, så glad jag blev!!!  

 


 

Någon choklad var inte heller här med i paketet, & en helt annan färg på blommorna, men ack så vackra  

Nu har jag blommor i massor! & så bra dom hållit sej trots att dom bara hade vatten i en påse runt "fötterna" & stått i nästan 2 dagar i gassande sol...


Tack Stina & Johan för att ni ringde & berättade  


& jag tror nog inte den Taxichaufören ska jobba i den branchen längre  för efter den vägbeskrivningen (som jag angett &-som satt fast på papperet-) skulle man verkligen INTE kunnat köra fel & tillockmed hamna i en annan by!  


Nåja, buketten är hemma   phuu...  


                Kram på er, & nu! ska jag ta lite vin  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards