frallorna

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Promenad, SO & avslutning...

Av Lena - 5 juni 2013 21:34

Malte & jag tog en Romme promenad, gick el-ljuspåret & sedan ut bland husen & plötsligt inbjuden till Stig Ove!...

 

 ... eller inte Malte då, som fick sitta svalt i en bur i hans bil & vänta med öppna dörrar, var sådär lagomt kul...  

 

... medans jag drack en kopp kaffe.

 

Lilla söta Lisa, tror du behöver komma hem till mej på en "gödnings vända"   skämt & sido så är hon så fin & smidig & bara 8 månader ännu  

 

Gamla mormor Issy  

 

& här fanns inget skit på golvet att foto-shoppa bort Stig Ove!!  

 

Så fortsatte Malte & jag vår promenad, men oj så varmt det blivit pust pust... tur vi hade en vattenflaska med oss 

 

Hem & swisha om & iväg på sista kurs träffen

 

Fika & mycket prat, alla vill vi fortsätta igen i höst, hur vet vi inte ännu, & 4 tappra själar kvar av oss 9 som började, 2 sa ifrån efter 4 omgångar då dom hade så långt att åka, dom andra 3 hörde inte av sej efter 5 gånger.

Bättre lärare än denne Italienare tror jag inte man kan hitta! -& att jag sedan inte har fått in så mycket i skallen som jag önskat är tyvärr inte hans fel...  


                                        Kram på er  






 
 
GeddFish

GeddFish

5 juni 2013 22:00

Härligt, tack för titten! Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com/hd

Lena

6 juni 2013 11:28

Tack själv! :))

Kram kram♥

 
Therese

Therese

6 juni 2013 10:18

Vilken ståtlig bild på Malte längst upp! Nice looki´n fella <3

http://www.frallaliv.blogspot.com

Lena

6 juni 2013 11:28

Tack!! :))

Kram kram♥

 
wiolettan

wiolettan

6 juni 2013 11:53

Fina bilder. Malte poserar också så fint.
Klart att du har lärt dig en massa, det sitter i huvudet och kommer fram sedan om du tränar. Men det var väldigt så många som gav upp på kursen. Var det för svårt kanske för några. Men du är duktig.
Hoppas att du och de dina får en fin nationaldag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

6 juni 2013 14:23

Ja det är just att träna på att få tala som jag tror är grejen, det blir mer av den varan om jag fortsätter i höst ;)
Duktig vet jag inte, men kul var det *skratt* varför dom 3 slutat vet jag inte, & dom var inte alls dåliga & såg ut att trivas när dom var där...

Kram på dej♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

6 juni 2013 14:53

Du får väl prata italienska med hundarna nu, så du får träna innan kursen fortsätter till hösten. Konstigt att så många hoppade av. Om man anmäler sig till en kurs så är det väl för att man vill gå den (men det kanske var för svårt).
Kram

http://www.travarens.se

Lena

6 juni 2013 17:06

Ja lite märkligt att dom hoppade av, för billigt var det inte! massa pengar som gick till spillo :0 Nej den är inte för svår & dom som hoppat av hängde med bra!

Ja jag kanske ska prata med Malte! :)) få se om han är mer lättlärd än mej ;)

Kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards