frallorna

Direktlänk till inlägg 3 juni 2013

Idag...

Av Lena - 3 juni 2013 19:48

 

Så kom den eftersläntrande choklad asken från Therese med flock  

 

Chokladen håller världsklass, oj oj oj... jag har tagit 3 praliner & gubben 1, i en var det marsipan -min svaghet i livet  i den andra mörk chokladcreme, & i en marsipan i nougat, gösses Amalia, skulle kunna bränna hela asken på ett kick!   men jag måste spara så dom räcker ett tag  & tänka på kalorierna...

Asken ja, en träask med fint lås  

 


 

Efter en massa bestyr på stan, köpt ett fint Barole vin till Italienska läraren som vi ska ge tillsamans på sista kursdagen på onsdag, lämnat lönerapporten & så, så kom vi hem & då kom sönerna, så vi grillade  

 

Malte tokade på golvsängen med brossan  

 

& sedan!!! kom han på att han kunde kolla om något gott fanns kvar på bordet!!

 

                               & det fanns det!!  

 

& när det var avdukat så kollade han en gång till  men då var bara tomaterna

kvar  

-& om någon tycker Malte är ohyffsad?? -ja då får ni tycka det då!!  


Bidde ingen åkervända eller långpromenad, men i morrn, då ska vi ta en Malte

& jag  


                        Kram på er mina fina som kikar in  

 
 
Ingen bild

Anna

3 juni 2013 21:52

Hallå

Ohyfsad? Inte alls!

Det bästa man har sätter man på bordet!

Kram
Anna

Lena

3 juni 2013 22:43

Hi hi hi... jamen visst!! så sant så :)) men alla tänker inte som du & jag ;) *skratt*

Kram♥

 
Kicki

Kicki

3 juni 2013 22:01

ha ha ha ha det ser ut precis som hos oss....

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

3 juni 2013 22:43

Va skönt att höra! pust... ;) att det finns "normalt" folk! *skratt*

Kram♥

 
Ingen bild

Anita

3 juni 2013 23:46

Mina har inte kommit på hur man tar sig upp på bordet (tack och lov). Men komma åt maten lyckas iaf den ena ändå. Beror mest på att vi sitter framför TVen och äter. Lågt bord där :-)

Lena

4 juni 2013 11:29

Va härligt för vovvarna att kunna nå bordet ändå! *skratt* vi sitter sällan i köket & äter & har åxå ett lågt bord framför soffan, fast det ställer vi undan ibland, då vi inte har vänner på besök. Här brukar i äta samtidigt alla 4:a, men när vovvarna ätit upp sin mat äter vi fortfarande, & då kommer dom & ser ut som dom mest svältfödda varelser i Världen! *skratt*

Vad har du för vovvar? har jag frågat det förut tro?...

Kram på dej♥

 
Kikkan

Kikkan

4 juni 2013 00:26

Skulle precis skriva som Anna gjorde här ovan, det bästa man har ställer man på bordet ♥. Kramsiar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

4 juni 2013 11:23

Hi hi... ja det är ett fint ordspråk ;)

Kram på dej & tack♥

 
GeddFish

GeddFish

4 juni 2013 07:56

Så fina blommor och choklad, och hundar - fast jag är inget för hundar på bordet, vågar jag skriva detta, ve och fasa? *skratt* - jag är ju kattmänniska, jag. Och katten går på bordet ändå, när ingen ser!
Läser tillbaka lite, förstår din oro för Märta och sorg för Petrus. Gick själv i skogen igår, med tårar och kramade träd. Det kommer och går.....
Jag har vaknat till en underbart solig dag och nu ska jag fylla den! Kram♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com/hd

Lena

4 juni 2013 11:23

Ha ha ha... ja det törs du!! :))

Jag är både &:are & gillar både katt & hund♥ & katter gör som du säger mer som dom vill, med egna viljor ;)

Ja så är det, sorgen kommer & går, eller finns där men ibland mer & ibland mindre, & skogen, ja den är läkande♥

Fyll din dag! låter så spännande! härliga Gerd♥

Kram på dej♥

 
wiolettan

wiolettan

4 juni 2013 16:48

Oj så mycket fint du har fått, eller ni. Tjusiga blommor och chokladen den frestar verkligen.
Jag har ju aldrig haft hundar, endast katter och dom fick inte gå upp på matbordet. Men katten Sebastian, som vi kallade Sasse, han var så klok så jag tror att han gjorde det i alla fall, fast inte så att jag såg det.
Härliga bilder, verkligen.
Var rädd om dig Lena.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards