frallorna

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Filmtajm!!

Av Lena - 4 juni 2013 18:32


Malte fick sin åker promenad  Hej & hå vad han axade på!!  

-mulet & bara 11 pluss, några droppar kände man då & då, men jätte skönt faktiskt. Här får han "spunk" som jag brukar kalla det  

 


 


 



& betade gräs förståss  

 

Vackra Acka  

 



 

Glömmer alltid vad han heter, men innan han hamnade här så hade han det tufft, svårt misshandlad & många olika hem...

Osäker på mäniskor osv.  han går på grönbete med en bur för munnen, så han inte ska äta så fort & få så mycket gräs i sej så han får fång, men jag hörde så väl hur han bet av gräset, så fast han får kämpa lite mer, så njuter han nog i fulla drag  


Klok är han, det finns en som han gillar  ett barnbarn i familjen, (ägaren acepterar han) en liten kille på 6 år med Down Syndrom, som han älskar   han får göra vad han vill med honom, rida, krama & borsta, killens kusin är lika gammal, han får inte göra något & ingen annan vuxen heller... det tycker jag är rörande  

 

Märta stumpan fick vara hemma med "pappa"  


Efter en timme när vi kom till bilen igen, så öppnade sej himlen & det bara vräkte ner, gör ju inget om man är klädd för det, men så var inte fallet, så vi hade tur  


                       Nu ska vi softa, kram på er  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

4 juni 2013 19:18

Va,fick ni regn,här har det inte kommit en droppe,jag önskade att det skulle komma så jag slapp ut å vattna,men då var det ni som fick det.
Hur går det med Märtastumpan?? går det framåt med läkningen av örat?
Ja i dag har det verkligen varit kallt,har varit å klippt mig i dag,hade en leksak med åt Hero som han slaktade på en ½-timme så det var tacksamt att ge honom en leksak,Kasper han bara gullar med sina saker,så vi har en hel låda med mjukisar som han inte är så intresserad av så den spar vi i fall det blir någon mer.
Nu ska jag uggla på dunderburken Kram Kerstin!!

Lena

4 juni 2013 20:22

Klockan var i 15 tiden när det vräkte ner en stund, eller en halvtimme kanske, såg hur molnen var mörka runt oss, men vi klarade oss ;) tills vi kom i bilen! :) Måste varit väldigt "lokalt" eftersom ni inte blev "drabbade" ;)

Ha ha Hero ;) Malte skulle heller inte haft sönder sin leksak, inte Petrus heller, men Märta hon kan slakta hon! ha ha

Hmmm...? kan jag höra en funderan om en ev, till hund??? ;)

Kram på er♥

 
Ingen bild

Anna

4 juni 2013 19:40

Åååå

Jag älskat när du lägger upp filmer!!!

Och Malte vilja härliga åkrar du har att springa på!
Som jag alltid har sagt lite engelskt känsla liksom...

Tack för att jag får kika in!

Kram
Anna





Lena

4 juni 2013 20:18

Tack! va kul!! :))

Ja jag håller med, ser ofta på serien En plats på landet på 8:an, från England & visst kan jag se fälten & liknelsen i där vi brukar vara :)) Vi har så otroligt vackra omgivningar♥

Kram på dej♥

 
Di

Di

5 juni 2013 07:00

Önskar dig en fin helg och förundras över alla dina fina bilder😊kraaaam!!

http://Dithequeen.blogspot.com

Lena

5 juni 2013 21:55

Tack snälla!♥

Kram på dej♥

 
Therese

Therese

6 juni 2013 10:25

Otroligt rörande med ponnyn som väljer vilka som får hantera honom! Tänk om vi visste mer om hur djuren tänker. Jag tycker det är fantastiskt spännande!!

http://www.frallaliv.blogspot.com

Lena

6 juni 2013 11:27

Ja visst är det♥

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards