frallorna

Direktlänk till inlägg 29 juni 2013

Lördag...

Av Lena - 29 juni 2013 14:13

 

Idag är himlen minst sagt varierande, inne i stan har det regnat, men vi har klarat oss...  

... ena stunden hotfullare än den andra...

 

... nåja, det blir som det blir.

 


 

Ingen båt tur idag, vädret är kanske inte största problemet, utan att gubben blivit hängig, halsontet har ökat & han är trött  så vi killar hemma, kollar tv & tar det lungt, en byarunda väntar för vovvarna & mej, men först så ska jag servera kaffe till hjärtat  


                             Kram på er & fin lördag  

 
 
Krokii

Krokii

29 juni 2013 14:29

Inge kul att vara sjuk, men det kan vara skönt att ta det piano och bara chilla en dag också :) Hoppas gubben din kryar sig snart!

http://krokii.bloggplatsen.se

Lena

29 juni 2013 20:03

Ja det är kanske det som är meningen? att få varva ner & bara vara, fast det är vi å andra sidan duktiga på, att ta vara på livet & fånga dagen♥ för vi vet hur skört det är, plötsligt slås allt omkull...

Tack! & Varmaste kramen på dej♥

 
Ingen bild

Anna

29 juni 2013 14:31

Hallå på ER!

Denna förkylning är inte att leka med...
Peter låg förra helgen i feber och halsont, nu värsta hostan! Precis som jag för några veckor sedan...

I Dag kalas för Elsa 9 år!

Skit väder! Om det någon någon gång kunde bestämma sig för hur det ska vara! Här regnar det och klarnar omvartannat!
Man skulle ha ett ute rum!

En vecka till att jobba! Sen tar vi semester här...
Ska bli så skönt...

Hälsa flocken!
Kram Anna

Lena

29 juni 2013 20:00

Ok! ja fy så trist, & ser hur även jag får den snart... hu hu...

Hoppas kalaset blev toppen!! & GRATTIS ELSA!! :))

Vädret här har varit bra, en skur men annars sol/moln & varmt :))

Jag jobbar 1,5 vecka, Mats 2,5 vecka, sedan semeeeeeester!!! :)))) längtar, till en tid utan krav & klocka på rigning ;) som jag antar att ni åxå gör!! :))

Kram & fin lördags kväll♥

 
Kaisa

Kaisa

29 juni 2013 19:37

Ge gubben en alvedon tillsammans med en ipren så tillfrisknar han kvickt.... Lördagkramen och hjärta!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

29 juni 2013 19:56

Aha!! tänk att jag ALLTID glömmer vilken blandning man ska göra! nu ska jag skriva upp vilka tabletter som ska blandas, för jag vet att man ska det, för snabbare tillfrisknande! ;)

Tack & kram på dej♥

 
Kikkan

Kikkan

29 juni 2013 19:46

Önska M snabbt tillfrisknande.. Solskens kramar & lite varmare ute i luften här nu, som säkert syns på Wimbledon tennisen om Du tittar på det. ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

29 juni 2013 19:54

Nej någon Wimbeldon har jag inte kollat på, visste inte ens att det var! ;)
Skönt dock att även ni har fått varmare, vi har åxå värme♥

Ska hälsa gubben att ni önskar honom friskare♥ han är ingen sån där gnällspik som karlar kan vara, utan lider i tysthet...

Kram kram♥

 
wiolettan

wiolettan

29 juni 2013 19:48

Usch för att vara förkyld i sommarvärmen. Hoppas att det inte blir långvarit.
Fina bilder och fart på Malte. Den översta, otroligt vacker landskapsbild. Eloge till fotografen.
Kram!

http://wiolettaqn.bloggplatsen.se

Lena

29 juni 2013 19:51

Å man tackar!! :)) ja vi bor så vackert, verkligen & hemma blind har jag fortfarande inte blivit efter över 30 år♥

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards