frallorna

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Idag...

Av Lena - 30 juni 2013 19:24

 

Åkte till en skogs tjärn & hittade en så fin plats som vi aldrig varit vid tidigare.

 


 

Fikade & hittade några gulingar, dom satt så tokgigt till så jag tog dom trots storleken  så nu ska jag göra en liten stuvning!  

 


 

Malte hade en enorm fart i en timme, fanns ingen gräns på hans energi  

 


 

Märta tar det lungt, hon satt mest & tittade, det är något som inte stämmer... & det gör mej så orolig...

 

                                         Kramas  

  Hemma igen så har vi den oblikatoriska fästing letningen, som gillas. Hittade 2 på Malte som kröp omkring, hoppas det var alla


Nu tv & ta det lungt


                                 Kram mina fina läsare  

 
 
Krokii

Krokii

30 juni 2013 20:30

Åh vad gott med trattisar, mums!! :P Hoppas Märta piggar på sig snart <3

Kram

http://krokii.bloggplatsen.se

Lena

1 juli 2013 20:39

Hi hi... bättre än så! det var Gulingar!! :)) eller trattarna är åxå goda, fast det är lite roligare att hitta dom gula ;)

Kram kram♥

 
GeddFish

GeddFish

30 juni 2013 22:06

Nu blir jag orolig jag med, lilla Märta Pärta....
Snart visslar jag förbi staden där man bor länge, närmare bestämt på lördag! Så då vinkar jag kanske drottninglikt från tågfönstret bortöver, sådär vid 16-tiden. Då tänker vi på varann. Kram ♥♥♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

1 juli 2013 20:38

Ja uch så jobbigt det är, hit & dit, hoppas på en römtgen snart, men i dessa sommartider blir det nog lång väntan... :(

Åååååå hade så gärna velat träffa dej där, funderade senare på andra lösningar, men det mesta ser ut att gå i kras, då Märta mår som hon gör & ingen ac i bilen, den är outhärdlig att åka i på sommaren :( därför kör vi mest husbil, fast den rattar inte jag ännu ;(

Men vi får väl vinka då!! hi hi hi!!! :)))

Kram på dej♥

 
Glamourwomen

Glamourwomen

1 juli 2013 11:05

Hua för fästingar! det är det värsta med sommaren! Har inte bestämt ännu om jag skall forsätta blogga! Så trist med Anmälningarna hela tiden.Önskar de kunde skaffa sig egna liv.Hoppas det inte är någon fara med min lilla fina Märtha.tror du inte det kan vara värmen? kram till er fina

http://nattstad.se.glamourwomen

Lena

1 juli 2013 20:33

Vi är ju många som följt din blogg här, vi i "gamla" bloggfamiljen & skulle vilja att du fortsatte, men jag förstår ju åxå hur du känner! förstår att det är jobbigt... :(

Märta mådde bra idag :))

Tack snälla & Kram♥

 
Piedra

Piedra

1 juli 2013 11:24

Skogens guld! Smaskens! Betydligt mindre kul med fästingar däremot. :( Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

1 juli 2013 20:31

Ja jag håller med, men faktiskt så har vi inte sett så många än i år! jag tycker att det är mycket mindre av dom i år än förra året, peppar peppar...

Kram kram♥

 
Kaisa

Kaisa

1 juli 2013 11:49

Gulingar redan? Jag har också hittat något idag, men det är något annat av guld! :-) Kram på dig Fina Lena!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

1 juli 2013 20:30

Japp! jätte tidigt verkligen! & attans goda var dom åxå ;)

Undra vad du hittade för "guld"? :))

Kram fina Kaisa & Tack♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards