frallorna

Alla inlägg den 19 september 2011

Av Lena - 19 september 2011 23:11

                      

Idag komen lastbil hemkörandes med ett paket!

Spännande...

En OrthoBed!!! ser mindre ut på bild än vad den är!

  

 

                         

Petrus lade sej i den & sov i 3 timmar non stop! gillades!  

 

   

Regnade & regnade... men så sprack det upp vid 17 tiden, så vi tog bilen till åkrarna, mys mys...

   

 

   

                         Malte Palte in action!!  

   

In i björk skogen bredvid åkrarna, bara jag inte ser svamp tänkte jag, hade inte ens hund bajs påsar med...

                       

... men de var precis vad jag hittade de!! fick plocka dom i tröjan, för bara gå förbi, nej de gick ju inte!  

  

 

  

& när vi gick mot bilen, vände jag mej om, & just då, lade jag märke till att löven fått höst färger...

 

Sena timmen, strax sängen, blev inget jobb för mej idag, det blev inställt, men i morrn blir de jobb!

 

                                    Kram mitt i natten!  

 

   

Av Lena - 19 september 2011 08:43

  

De här var igår, men idag ser de lika ut, regnet vräker ner...

  

Igår var vi till faster min, vars gubbe jagar, & fick Älg kött/ben till hundarna! kokade 5 stora kastruller i 2 timmar vardera, så igår kvällst serverades det nykokt kött! blev rejäla toppingar på maten!  tänkte, att nu blir de väl värsta ut & prutta natt! men nej de gick bra!  

Många förpackningar för frysen! här fås nämligen alltid "topping" på maten!  

 

           

 

   

 

           

 

   

 

         

 

 

 

           

 

De är dagar som denna, man får ta fram dom fina sommardagarna & kvällar & minnas...

 

Så otroligt fin sommar vi haft! knappt något regn alls...

 

De har vi fått idag istället  

 

Om en stund kallar mitt underbara jobb!

 

        Kram mina fina bloggisar, & regna inte bort!!      

 

          

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards