frallorna

Alla inlägg den 7 november 2014

Av Lena - 7 november 2014 19:47

 

Åkte till mina föräldrar, gubben hjälpte till att sätta på vinterdäcken, & så fika förstås  -här undrar Malte om fikat var till alla eller????...

 

-såklart!!   mommos & moffas händer var mer under bordet än över  hade med egengjort godis då dom har restriktioner, krakarna då, sa mormor & tyckte det var så hemskt att dom inte fick massa annat godis  men Märta & malte är så nöjda bara dom får smaka  

 

  Här är lite tändsticks ask prydning!! har massor av vackra tyger som jag sparat på mej under många år, nu smyckar jag ut dessa & sätter på lite bling bling, vacjra att ha på bordet bredvid ljusen  det är vad jag pysslar med, ska göra små tavlor åxå, kul!


  Så var det Skat mat dags (+ några Kajor & Kråkor)  detta är andra "sittningen" som är lite mindre än första, som jag flyttade lite åt vänster så jag skulle kunna filma  men andra sittningen vet dom inte vad är, dom går på båda!!  -att se dom flyga skytte trafik med pasta skruvar är lekamen för min själ  då vet jag att dom i alla fall blir mätta  & har många föråd att hämta mat ur senare! dom stoppar makaroner överallt   i gräsmattan bla. ha ha ha -undra om grannarna trampar runt i makaroner??  


Nu strax Idol


                             Kram på er  

Av Lena - 7 november 2014 00:12

 

Så hade vi pysselverkstad en stund kompisen & jag  lovar att ta kort i morrn & visa vad jag gör.

 

 

En promenad i byn, men Märta vill inte gå på grus då hennes tassar är så röda & eländiga, vill helst inte gå allt utomhus


På kvällningen kom kompis-veterinären hit, fikade & klämde analsäckarna, hon har kurs med mej & försöker lära mej, men jag är tröglärd  

 

-Söt eller?  

 

-kom & lägg dej nu mamma!!


Ja opps så var klockan över 12 & inge trött är jag, sitter här vid stora datorn, Märta sover på mina ben & lyssnar på Spotify & min favorit lista, Malte har somnat nu vid pappa  


Den dyre medecinen ger jag snart upp för Maltes del, han blir bara så dålig i magen hur vi än gör, ger den med mat, mindre styrka, hit & dit, laborerar i samråd med veterinärer & ändå funkar inget  den har en inkörs port med att spy lite i ca 1 vecka, men han får magknip nått otroligt åxå, kraken  & det har gått långt över en vecka...


Nu ska jag & Märta krypa ner hos "gubbarna" & försöka somna  


                                Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards