frallorna

Alla inlägg under november 2014

Av Lena - 15 november 2014 12:25

 

Dis & grått, vad annars??...

 

En kärleks bild från igår kvällst, en stund på pappas arm  

 

Vi är inte ute på altanen så här års, mer än någon minut när jag matar skatorna, det gillas av herrn  ytterst spännande  


Nu ska Malte & jag ta en geggig bya promenad i dugg, sedan duchen, passar iof bra, då tassarna ska sitt bad åxå.


Tar kameran med, trots vädret så blir det vackra bilder i diset...


                       Kram & fin lördag  

Av Lena - 14 november 2014 19:33

 

En innedag för Märta, hon har ett sår på en tass så hon slipper gå på bya grusvägen, Malte däremot ville ut, i trist duggregn & han var lerig så in i bomben när vi kom in  resterande vändor tog vi på blött & äckligt gräs  

 

Klockan är halv fyra & det skymmer redan, nästan som kväll...

  Gjorde en äppelpaj i en mini form åt gubben till kaffet  


Idag fanns en dödsanons i tidningen... en kvinna jag brukade prata med på båt bryggan ibland, vi kände inte varandra, men pratade hund & så, familjen hade en så vacker Afgan... Hon fick canser för något år sedan

Vi hejade ofta på varandra, när jag jobbade på mitt förra jobb & tog många promenader i den del av stade hon åxå bodde i, då hon promenerade med vovven.

Såg henne för ett tag sedan en sen kväll när hon rastade honom när jag jobbade & kom åkandes i bilen, såg att hon inte mådde bra...

Hon är några år yngre än mej, & nu somnat in... mina tårar har trillat idag... hon lämnade man, söner, hund mfl. efter sej... så hårt & brutalt... Vila i frid  


Nu ska vi sjunka ner framför tv:n


                                         Carpe Diem  

Av Lena - 13 november 2014 20:15

 

Följde med gubben/husse in till stan & tog en promenad på Biltemas parkering med omnejd -hur spännande var inte det då??  Malte var yster som jag vet inte vad!! tror jag ska åka in dit & ta en längre promenad någon dag   


Pratade med Veterinären Lotta Bjerketorp på Ulltuna, ringde henne för lite funderingar...

Jag har slutat med båda medecinerna på Malte då han inte blir att må bättre i magen hur jag än gör. Penecelinet behöver han inte längre då det gett den effekt vi ville  medans Atopican ger honom jobbiga biverkningar fortfarande, vi gör nu uppehåll en tid så magen får återhämta sej & försöker om ett tag igen, & fortsätter med bad & ett special spray istället.


Hon hade haft semetser en vecka & tänkt ringa mej idag, då Malte behöver ta ett kompliterande prov inför tillställningen av vaxinet, fick en tid till det åxå.

-Säger bara... vilken tur att vi har dom bästa som hjälper oss nu  både i Ulltuna   & Marianne Mellgren här hemma  -vi har gjort så många & tunga felkliv i val av veterinärer under åren, som gett oss livslånga sorger... så det är väl inte mer än rätt att vi hittat dessa Pärlor äntligen  

Lika svårt för mäniskor som för djur att hitta rätt inom sjukvården ibland...


                     Kvällskram mina fina som kikar in  



Av Lena - 12 november 2014 23:06

 

Idag har varit en lugn dag, grått & trist & bara korta vändor i byn.

 

Sonen med flickvän kom hem, hon hade komponerat denna fina kruka till mej  så glad jag blev  


Nu ska vi krypa under täcket & kolla på playen av Arga snickarn från tidigare ikväll  


                               Kram i natten  


Av Lena - 11 november 2014 19:22

 

 

Bidde en timmes sömn när jag kom hem från natt jobbet  såg hur solen strålade in & kände hur Märta & mMalte ville ut, då kunde inte ens sömnen hindra oss  

Kuskade iväg till Romme för en underbar vända med 2 ystra kärlekar  sedan åkte vi vidare till min mamma som hängde på till Grycksbo igen för lite mer tyg, fick nämligen en ide  

 

Efter handlingen fick Malte en liten bensträckare i ett ruffigt område, men ack så spännande tyckte han  

 

Hemma väntade skatorna på sina makaroner, & där på gräsmattan stog ett Rådjur & åt av äpplen, tänk va, dom finns överallt, men när dom står alldelens bredvid såhär, så blir jag helt knäsvag av glädje, så fina & mäktiga  

 

Vacker kväll, rosa, blå, orange & kall.


Somnade av som en stock på golvsängen när jag kom hem, kommer sova skönt i natt hoppas jag  


Nu tv kväll


                                     Kram på er  

Av Lena - 10 november 2014 18:45

 

En kompis ringde & frågade om vi kunde luncha på Ikea, såklart, hoppade i paltorna & drog, tänk vilken lyx att ha Ikea bara en liten bit bort  blev några ljus åxå & 3 snygga stora tallrikar som jag hittade på Fyndhörnan, ska ha dom som uppläggningsfat  

 

Malte har fått en byavända i bara duggregn, det har regnat kostant hela dagen & nu åxå, blääää Fars dag igår, gubben hade jobbat natt så jag åkte iväg själv till min "bonus pappa" mamma hade lagat godaste maten & min syster med familj kom åxå dit, & så glömde jag kameran där  


Hem & så vaknade gubben som gick upp till sin far med en kaka medans jag kollade på hästhoppning "live" via datorn, sedan kom sönerna hem & kramade sin bästa pappa  dom tvistade åxå upp till farfar & spontan fikade...  

... för att sedan bara orka liiite fika hos oss  men massa prat & så, & hjälpte mamma med telefonen & datorn  



Annars har det inte blivit så myckat gjort idag, tvättat, bytt i sängarna & så & badat 8 tassar i Klorhexedin shampo förstås.


Strax iväg för en jobbnatt! så kul  


                                       Kram på er  

Av Lena - 8 november 2014 23:09

 

 

   

Bilder för 2 år sedan  


Idag var det helgrått & duggregn, trist väder, undra när det ska vända & bli sol igen? jag börjar lessna...

 

En liten ask med fin choklad till min far...

 

... hälsade på på hemmet faster & jag, pratade bort en stund & skrattade  


I morrn blir det choklad till fler pappor av olika slag  


& så till överskriften ATTANS!! tror jag blir galen  känner mej ur förbaskad minst sagt, min bärbara dator som jag bara äääääälskar, har bytt program, kom jag inte åt en uppdaterings knapp, så nu är den helt förändrad till det sämre, minst hälften av alla ikoner jag använder är borta, den har helt bytt skepnad & internet är tappat... känner mej såååå frustrerad  & ledsen... iof. är det bara döda ting, men ändå, hjärnan orkar inte uppgadera sej mer  


Nu ska jag surfa runt lite från den trogna stationära gamla räven  


                                   Kram på er  



Av Lena - 7 november 2014 19:47

 

Åkte till mina föräldrar, gubben hjälpte till att sätta på vinterdäcken, & så fika förstås  -här undrar Malte om fikat var till alla eller????...

 

-såklart!!   mommos & moffas händer var mer under bordet än över  hade med egengjort godis då dom har restriktioner, krakarna då, sa mormor & tyckte det var så hemskt att dom inte fick massa annat godis  men Märta & malte är så nöjda bara dom får smaka  

 

  Här är lite tändsticks ask prydning!! har massor av vackra tyger som jag sparat på mej under många år, nu smyckar jag ut dessa & sätter på lite bling bling, vacjra att ha på bordet bredvid ljusen  det är vad jag pysslar med, ska göra små tavlor åxå, kul!


  Så var det Skat mat dags (+ några Kajor & Kråkor)  detta är andra "sittningen" som är lite mindre än första, som jag flyttade lite åt vänster så jag skulle kunna filma  men andra sittningen vet dom inte vad är, dom går på båda!!  -att se dom flyga skytte trafik med pasta skruvar är lekamen för min själ  då vet jag att dom i alla fall blir mätta  & har många föråd att hämta mat ur senare! dom stoppar makaroner överallt   i gräsmattan bla. ha ha ha -undra om grannarna trampar runt i makaroner??  


Nu strax Idol


                             Kram på er  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards