frallorna

Alla inlägg under juni 2011

Av Lena - 21 juni 2011 10:50

  

Så var det tisdag, solen lyser, det blåser lite & värmen är ganska så "lagom"

Fast det har sagts på tidiga nyheterna att både regnskurar & åska kan hälsa på under dagen.

 

                                          Kram kram!  

 

 

Av Lena - 20 juni 2011 16:44

  

Detta är tidig morgon, & Malte har väckt "pappa 1" ville bara gosa en stund, sedan somnade han om    

Här har Märta bäddat åt sej på soffan, som var full i diverse kläder, mammas sötunge   När jag åker bort, till jobbet tex. så fastän gubben är hemma, så duger inte han, utan hon hoppar upp på soffan, bäddar för sej & somnar, tills jag kommer, då brukar jag väcka henne med en smekning, sedan pussar... tar henne i min famn en stund & bara gosar... det älskar hon mer än något Märta är så speciell  

 

Tidigt uppe i morse, provtagning, 6 rör med blod skulle dom ha, men snälla! lämna lite kvar åxå, jag måste orka med dagen sa jag!  

 

Ändringar i jobbet, blev sista dagen idag, avslutades med super god lunch & glass!! -jag älskar verkligen mitt jobb!!   

-men nu lååång semester!! 

 

                          Kram mina fina läsare!!!  

 

 

Av Lena - 19 juni 2011 21:47

  

Vet inte från vilken jag har snott dessa kort på Facebok  

Men dom är i alla fall helt underbara!

Här Vera med BIR & Hero med BIM!!!

Vera blev som sagt sedan BIS 2:a!!!

  

& här är Ekhaga Caecar BIR & Lufsenburgs Berta med BIM & CERT!!!

 

Kul Kul Kul!!!  

 

Nu snart kommer gubben, säger hej till honom & sedan sängen!

 

                                Kram & sussa gott!!  

Av Lena - 19 juni 2011 15:19

  

Lufsenburgs "Berta" blev bästa tik med Cert & BIM idag!!

GRATTIS GRATTIS!!!!  

 

Lufsenburgs "Hero" blev BIM!!!! GRATTIS!!!!  

Lufsenburgs "Vera" blev BIR!!!!! GRATTIS!!!!  om Vera tog något mer sedan vet jag inte just nu.

 

-Jo nu vet jag!! Vera blev BIS 2:a!!!!!! fantastiskt!!!  

 

Härlig dag i Avesta för dom som var där! inget regn fick dom heller super!!

Klart jag hade velat vara där!

Hoppas jag är piggare tills nästa omgång  

  

Vi åkte till hamnen en liten vända, gick omkring & kollade båtarna, de är väl ungefär det jag orkar...  

Malte inte alls rädd för vattnet! gick gärna & balanserade på kanten!  

 

Nu bara latar vi oss, & gubben är på jobbet!

-undra när det där regnet ska komma då??...

 

                                                Kram!!  

Av Lena - 19 juni 2011 10:56

  

De här är Hero, Maltes bror & Petrus unge!  

 

Idag är han på utställning, vi håller tummarna!!  & för dom andra Lufsenburgs barnen förståss!!  

 

Jag skulle vart där & kollat, men det visades så mycket regn över Avesta, så det hade blivit alldelens för blött för oss, hade varit skillnad om man kunnat sitta på en stol & njuta av alla fina Frallor!...

Det regnar inte här! utan solen skiner... hoppas det är bättre väder där åxå än "dom" lovat...

 

Hade jag kunnat sitta ja... min ork har försvunnit totalt, tröttheten är total...

Mitt Järn är nog åxå borta helt... skit åxå  

Men tidigt i morgon bitti ska jag ta prover, om jag orkar upp...

 

Sedan jobb i 5 timmar, 3 på tisdag & 5 på onsdag, sedan SEMESTER tills mitten av augusti!!! ha ha, va sägs om de??  

Då får jag sova & bara vara, få mitt Järn dropp & så  

 

                          Kram & fin söndag på er!!  

Av Lena - 18 juni 2011 20:06

  

                                            Kärlek!  

 

Ska fixa lite gott att äta till min finaste gubbe som kommer från jobbet strax, & så ska hann få massa pussar av Malte!   & av mej, Märta & Petrus förståss, hann behöver de nu...  

 

              Ha en fin lördga kväll! & kram på er!  

Av Lena - 18 juni 2011 16:07

  

 

Regntyngd dag...

 

Mera regn i morrn... & inser att vår träbåt...  

-Karin! inte hinner komma i tills Midsommar detta år heller  

 

Men Midsommar blir det ändå! & fira ska vi med samma gamla gäng, bror med fru & kusin med fru! grilla & skratta oavsett väder &  vind!  

 

                                        Kram på er!  

 

 

Av Lena - 17 juni 2011 23:45

  

1/2 timmes promenad vid 21.30, regnade inget då, men prick kl 22 så kom det tillbaks...

 

Nåja, växtligheten behöver då inte lida av torka i alla fall!!  

 

& Malte skulle behövas skrivas in på "Lekis"!! den goaste hunden lider av överenergi x 100000000....  

 

Hann speedar på från morgon till kväll, livet är en enda lek tycker hann, & vilar Petrus & Märta så leker hann med sej själv! där vilar inga ledsamheter inte! vår underbart goa, pussiga, kärvänliga, kramiga, fantastiska Malte!  

 

Men jag måste tala om för honom åxå, att vissa saker får hann INTE göra! som att helt plötsligt befinna sej på köksbordet! Malte tror emellanåt att han är en Hare som kan skutta vart som helst! fast de får hann inte  måste tänka på att dom små benen växer... men som sagt, graciös är hann & alert som bara den!   

 

                             Nu sängen! Kram!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards