frallorna

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Lena - 11 oktober 2013 23:24

 

Gösses vilka dagar... oro, förtvivlan & ångest av högsta kaliber...


Vi har väntat på en plats 5 minuters väg från Ulltuna...

  

I väntan på veterinärs samtalet idag, så gick vi ut på en promenad, så otroligt vacker natur där vi stod med husbilen...

 

... Upplandsleden var det visst  

 


 


 

Vi knatade på i väntan på telefonsamtalet, som skulle säja att Märta var "hämt klar" & jag kan lova att mitt hjärta tog höga skutt när det kom  

 

Jag undrar om någon kan förstå den lycka jag kände när hon var i min famn igen  

Här ser ni att hennes näsborrar är förstorade & med ett stygn i var näsborre, stygnen ska tas om 10-12 dagar.

Den lösa gommen är förkortad, den var inte den värsta veterinären sett, men en utväxt i en vinkel togs åxå bort, så hon kommer andas bra igen  

 

Dränet efter bölden ska tas om 4 -5 dagar, har fått 2 A -4 sidor med skötsel råd  tvätt, vasselin, pencelin, cortison...

   Att sedan notan stannade på 12 tusen är en fis i rymden, bara Märta blir bra  

Notan gjorde oss faktiskt glada! för sagt var att bara gommen skulle kostat ca 15.000 kr, sedan bölden med dränet, en vårta på nosen & att dom förstorade nosborrarna blev utom, så vi hade räknat på en bit över 20 papp  -så snacka om förvånade när notan hamnade under hela planen!   -men oavsett så hade vi gjort det!! -helt självklart för oss  

 

En kissvända på vägen hem, Malte tyckte Märta var mystisk & lite läskig, doftade något annat än han är van...

 

 


 

På vägen hem bäddade vi ner vid matplatsen, så jag åxå kunde sitta bältade bredvid Märta, & "gubbarna" fick sita fram  

 

Uch sicket häng jag har under hakan!!  men mysigt hade vi, & särskilt jag  

 

Malte vill åxå sitta vid oss efter ett tag, men fick nöja sej med bädden bredvid där det fanns ett säkerhetsbälte.

 

Hemma igen, solen gick ner...

 

... & sonen med flickvän kom för att kolla till "familjen" 

Sedan kollade vi Idol, jag fixade sallad, dipp & toastar, mys mys 


                                  ------------------------------------- 


Nu ska Märta & jag sova ensama i sovrummet, & jag tror jag kommer sova som en stock! skulle vara på tiden isåfall, för jag har inte kunnat slappna av på flera veckor...


För mej blir det en sådan anspänning när de mina blir sjuka, så jag nästan kolappsar helt inombords... håller ihop för att man måste! har inget val! måste ju finnas där! men tårarna har varit många...


Tilläggas ska, att Ulltuna har varit helt fantastiska  

             Kram mina fina & miljoner Tack för alla varma komentarer  





Av Lena - 11 oktober 2013 10:33

  Morron, en attans vacker en, Malte & jag tog oss en vända in i ek skogen, bedövande vacker & en sol som var på väg upp, få se om vi hinner gå en längre vända om en stund.


Väntar på att dom ska ringa & säga vilken tid vi får hämta Prinsessan


Nu frukost efter en morgonvända med om somning ;)


                                     Kram kram *hjärta*


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards