frallorna

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Lena - 3 oktober 2013 23:39

 

Hem från jobbet & ut med Märta & Malte, blev 2 små promenader för Märta i den takt hon orkat  

   Dessa makaroner, eller paketet, hamstrade jag för länge sedan, & när jag såg dom svultna skatorna (ni vet väl att jag älskar "mina" skator    ) så letade jag i gömmorna & hittade ett paket, kokade & hade i en stor klick smör...

 

... kul att se dom försöka få med sej så mycket det bara går i ett flyg  

 


 

Men Märta -jag låg ju här! sa Malte... eller sa han -Mamma hjälp mej!  

 

... sa Märta & knöade ner sej  


Nu har precis ena sonen med flickvän varit här några timmar, ätit varma Toastar jag gjort, pratat & haft så mysigt så  


                                            ---------------------------------


Jobbet ja... min chef är empatisk, likaså den jag pratade med idag... men så finns det dom som är gjorda av sten, & mitt jobb har 2 chefer kan man säga, & när det gäller den andre chefen så blev krocken helt otrolig när jag hastigt bad om ledighet på måndag då Märta ska till Ulltuna... "min" chef förstod när jag sade att -Märta går före allt  så är det bara... men inte den andra, hon sparar pengar åt Komunen... så hur gör jag nu när Märta "troligen" får sin operations tid? är det lika bra att sjukskriva sej själv då? ljuga? ja det verkar inte bättre, tyvärr... & ändå är jag bara tim-anställd & inte ens fast, fast jag haft mitt jobb i så många herrans år, Ledsagning är inga fasta jobb nämligen, men bestämma stenhårt över en de kan dom banne mej! även om det gäller liv... -nej suck för skräcködlan till chef & alla oempatiska varelser... -Men! -så fantastiskt att jag har världens underbaraste jobb mitt i allt!   & att ingen kan rubba detta med Märta hjärtat  för då är jag av sten  & pressa mej inte, för då växer hornen ut  ... 


Klockan är strax läggdax...


                                           ... sov så gott  


Av Lena - 3 oktober 2013 09:03

 

Lade oss i hyffsad tid igår, men jag somnade inte förens vid 5 i morse, alla senarier for genom huvudet, tankar i ett enda virrevarr...


Klockan ringer & samtidigt Ulltuna som måste medela att vår tid kl 13.00 idag tyvärr är inställd, då den veterinären + många fler blivit & är sjuka, så de kunde inte få in vare sej Märta eller andra idag eller i morrn, så nu får vi vänta tills på måndag istället, suck suck vilket skit, men men det är ju bara så då...


Gubben som skulle jobbat förmiddag åt frukost stack istället iväg till jobbet, & jag gör strax detsamma, men bara 3 timmar.

Gubben är ledig på måndag & jag har fått ta ledigt, men efterssom jag jobbar med en 2 bent så är det INTE populärt att ringa sej ledig med så kort varsel, som tur var pratade jag med en hund-mäniska, en fin en som förstår  


                                      Kram på er  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards