frallorna

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Lena - 27 oktober 2013 15:42

 

Den här bilden är för 1 år sedan.


Igår kvällst kom min bror med fru på ett litet besök, det tålde inte Maltes rygg...

han blev för glad  fick ont, trots att han inte var lös eller så, han satt i buren, jag tänkte det skulle vara bäst, men det var kanske det som blev fel...


Anfallet var inte lika jobbigt som tidigare, men jag ringde Falun direkt & sa att vi kommer in med honom, men veterinären tyckte vi skulle avakta en timme...

Vi avaktade i 1 minut sedan åkte vi, & i bilen lugnade han sej & när vi kom in var han som vanligt, inte ont för 5 öre.

Jag sa att vi kunde vänta i lugn & ro & att det inte var någon stress för vår del, då dom hade fullt upp.

Efter en timme kom veterinären in & kunde bara konstatera att han såg helt ok ut, men jag sa att jag åker INTE härifrån utan något att ta med hem ifall det blir något mer i natt...

Jag fick 6 morfinsprutor med hem, som jag skulle ge i munnen om något händer.


Men inget har hänt hitills, han har sovit så lungt inatt, åt mat & fick rimadyl vid 08.00 ut & pruppade & kissade & sedan slumrade han vidare, idag har det inte blivit någon bur sittning, & när gubben kom hem fick han koppla ur ringklockan på dörren...


Vid ett tiden plingade det på dörren, min goa kusin med fru stod på trappen, Malte blev sådär ivrig, men med sele på så gick det bra & dom fick inte komma in, öppnade inte ens dörren! & dom kom med blommor, visste att vi hade det jobbigt  jag ringde upp dom & förklarade på telefon & självklart förstod dom.


Ja så nu vill vi INTE ha några besök mer på några veckor, tror jag ska spika igen grinden in till gården åxå...  


Själv mår jag så dåligt nu så det går inte att beskriva... & kroppen vänder sej ut & in... kan varken äta eller dricka... oron äter upp mej...


I morrn måste jag dock jobba, men gubben är hemma. Har möte på jobbtid om varför cheferna försöker neka mej ledighet när det krisar som det gjort, &  att inte den jag jobbar för får någon ersättare... men jag tror dom kommer gå med svansen mellan benen därifrån...


Tänk på Malte & be en bön för honom  


                            Kram ni fina som kikar in   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards