frallorna

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

Såhär blev dagen!

Av Lena - 19 oktober 2013 19:19

 


 

Knatade ut på en 25 minuters tur, men först tittade vi in i stallet, som numer är fyllt av allt möjlgt, men för många år sedan bodde mina 2 hästar här, Equtan en Arab & så en Shettis vid namn Knappen

 

Jag & Equtan aldelens när jag fick honom som 30 års present av gubben   -en oinriden katapullt häst! fullt ös medvetslös & lika är han än idag 23 år gammal   en kompis & hennes dotter äger han & Knappen idag, dom fick det bästa hem hästar kan ha, jag gav dom Paradiset på Jorden iockmed det, det bästa jag gjort   

 

Som ni ser har vi snö kvar på sina ställen, eller ganska så mycket i vår by...

 

Aika följde med oss runt byn & in på skogs stigen en liten bit...

 


  När vi kom hem så fixade vi äntligen till den gamla vackra barnsängen som stått där alltid, men utan madrass, nu lade vi på en planka, skum-madrass & en hopvikt bäddmadrass så det blev mjukt, nu kan Malte ligga nära pappa på denna sida istället för att trängas med Märta som ligger på andra  Malte är en pappas pojk  


  Ha ha ha han fick lite spunk & såg ut att gilla läget! ja han ligger ju bara där om han vill förstås, & ibland gillar han att trängas åxå  


Gubben jobbar natt & har just åkt, trist  & vi ska gona ner oss framför tv:n på golvsängen.


                               Kram på er  

 
 
Ingen bild

Anita

19 oktober 2013 20:15

Malte verkar uppskatta sin fina säng.
Gillar när de får Spunk.
Min ena kille fick nya värktabletter när vi var på Ultuna, han har Arthros. Och en sträng order om viktminskning. Nu har det gått två veckor. Han har Spunk flera gånger om dagen och båda killarna har hittills gått ner 600 gram, var. Rätt härligt när allt går åt rätt håll. :-)
Kramar

Lena

19 oktober 2013 21:03

Då måste jag rekomendera Hills Metabolic!!! outstanding verkligen! ett helt nytt foder för viktnedgång & mycket bättre än Royals, men när detta hade släppts, så kom en representant från Royal & sa att dom förbättrat sitt bantningsfoder åxå ;)
Märta fick vara med i en viktminsknings grupp & vi fick gratis en 4 kg säck & en hög med burkar av samma, & fast hon blivit sjuk mitt i allt & bara var i stillhet, & sedan operationen, så har hon gått från 14,4 till igår 12,9! så fort gick det verkligen inte med Royals när hon åt det i början av året, så prova det vet ja om du inte redan gör det! :)) Den veterinär som skrev ut Märta verkade inte alls ha koll på detta Metabolik, hon visste inte alls vad jag pratade om när jag nämnde det.

Den underbara veterinär Jenny som vi träffade första gången på Ulltuna, hittade mej här på bloggen, så rörd jag blev av hennes ord♥ Känner att jag hittat ett kanon sjukhus :))

& så måste jag fråga dej, hade du 2 frallor??

Spunka på & må så gott *skratt*

Kramarom er♥

 
Ingen bild

so.carlsson.

19 oktober 2013 22:16

Är inne på min andra natt nu. När jag vaknade gick vi runt Djupdal med Lisa och Barbro men, vad dom har huggit ner träd där.Mormor Bulldogg och Ada fick en kortare vända .Barnsängen ser helt suverän ut. Hemma ligger dom på varandra fast dom inte behöver , ha en bra kväll nu mvh Rommebon.

Lena

19 oktober 2013 22:33

Ok! en kvar då, gick du ner till 75% tro som du sade? ;)

Djupdalen, har jag aldrig hört & vet inte vart det är, eller kanske menar du den där dalen i motions spåret??? ja attans vad dom hugger, det gillar jag INTE! & dom skulle ju med åren hugga bort alla tallar :(

Tack & kram på jobbet!♥

 
Skånepågen

Skånepågen

20 oktober 2013 10:40

Snö!!!!, gillar den inte. Vackert i naturen förvisso, men det är allt. Så förhoppningsvis är det långt tills vi får utav den varan.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

20 oktober 2013 19:58

Snön är fin & jag gillar den, men nej inte nu! & helt plötsligt skulle jag klara mej bra utan den, eller? nåja, välja får vi dock inte ;)

Kram på dej♥

 
Therese

Therese

20 oktober 2013 12:08

Vad mysigt med egen säng!! Skulle gissa att Lydia dock skulle strunta i den och lägga sig PÅ oss ändå. Det är det bästa att ligga på nån eller mellan benen på nån, tycker hon.<3 Hihihi!

http://www.frallaliv.blogspot.se

Lena

20 oktober 2013 19:55

Ja ungefär så kommer det här åxå ;)

Kram på dej♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 15 juni 16:56

          Torsdag morron & promenad i delvis duggregn, perfekt & så skönt när man blivit varm 👍 När jag kom hem kom åxå Sam med mamma cyklandes från skolan, äntligen skollov!! 😆 & det firades in av hans mormor & morfar, vi & d...

Av Lena - Onsdag 12 juni 20:54

     Nerför....       -Men mamma! menar du att vi ska gå uppför backen oxå??? 🤔 -ja lilla vän, men vi tar det i din takt 🥰       Fotbollsplanen låg öde, där vi väntade efter promenaden medans husse var in till sta...

Av Lena - Tisdag 11 juni 18:51

             En promenad i motionsspåret, så mjukt för Malte att gå ☺️ vi tog den branta backen upp en gång, märktes att han tyckte den var "tung" men vi jobbar på i sakta mak 🥰     Så fint cafet vid Ornästugan ...

Av Lena - Måndag 10 juni 18:36

               På min morgonpromenad igår gick jag genom vår gamla byskola, en idyll, & var tisdag går barnen i klass 1 & 2 till skogen efter lunch & tills dom slutar 13.40, saft & fika eller frukt har dom med sej, & så gör dom spännande sa...

Av Lena - Lördag 8 juni 16:57

           Igår kom min kusin hit & visade upp sin "valp" så häftig 😁 men inte någon komfort att åka långt i ha ha, dom ska ha den att bla lägga i & ta upp deras stora båt med 👍       Ja så blev det ett hejdundrande ka...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards