frallorna

Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Hej mitt i natten...

Av Lena - 17 juni 2011 23:45

  

1/2 timmes promenad vid 21.30, regnade inget då, men prick kl 22 så kom det tillbaks...

 

Nåja, växtligheten behöver då inte lida av torka i alla fall!!  

 

& Malte skulle behövas skrivas in på "Lekis"!! den goaste hunden lider av överenergi x 100000000....  

 

Hann speedar på från morgon till kväll, livet är en enda lek tycker hann, & vilar Petrus & Märta så leker hann med sej själv! där vilar inga ledsamheter inte! vår underbart goa, pussiga, kärvänliga, kramiga, fantastiska Malte!  

 

Men jag måste tala om för honom åxå, att vissa saker får hann INTE göra! som att helt plötsligt befinna sej på köksbordet! Malte tror emellanåt att han är en Hare som kan skutta vart som helst! fast de får hann inte  måste tänka på att dom små benen växer... men som sagt, graciös är hann & alert som bara den!   

 

                             Nu sängen! Kram!  

 
 
Kikkan

Kikkan

18 juni 2011 01:26

Mitt i natten här också nu, men strax boir det sovdags. Kramkram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

18 juni 2011 16:03

Hoppas du fick en skön sömn! :))
Kram!♥

 
optimist

optimist

18 juni 2011 15:04

Är du en sådan nattmänniska? Jag blir trött vid halv tio cirka, på kvällen. Du får skaffa ett hundlekis till Malte där han får leka av sig ordentligt. Fint att han inte väcker sina kompisar då han vill leka och de sover. Kram och trevlig helg.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

18 juni 2011 15:50

Jag vet inte? eller nja... ibland blir det senare än jag tänker, särskilt pigg på kvällarna är jag inte, men helgkvällar försöker jag vara vaken & sosial med gubben, igår kom han sent hem, då vill jag vara vaken, & fixa något gott att äta för honom, som jobbat...♥
Ja du... ofta leker Märta & Malte ihop & bra, Petrus måste ta det lungt, Malte är ganska så uppfinningsrik i sin ensamhet åxå, en träbit kan ju vara hur kul som helst! ha ha ha.. & andra hundar är han lite fundersam över, lite harig nästan ;)
Kram i regnet!♥

 
Ingen bild

paloma

18 juni 2011 15:16

Hahaha! Måste vara så kul att ha de fina frallorna! Vi har några häromkring med! När jag ser dem tänker jag på er! Hoppas ni har det bra) vi har regn och kallt omvartannat! Ingen höjdare! Må å gott! Och krama alla era djur! men speciellt..... du vet vem! Märtha!

Lena

18 juni 2011 15:44

Samma väder här, lite tråkigt, men de blir snart bättre får vi hoppas ;)...
Jodå, nog förstår jag vem du menar, & ja hon är ytterst speciell den goa stumpan! :))♥
Kram kram!♥

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

18 juni 2011 16:15

Härligt med lite regn så det blir grönt och luften så kar och ren. P&L helgen är lite väl stökig för en gammal tant som jag. Vi körde igenom och tittade på alla fulla ungdomar då jag var hem för 3 år sedan.
Hoppas er misdsommar blir kanonfin............kram

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

18 juni 2011 19:27

Ha ha..gammal kärring! ;) nja du skulle säkert platsa perfekt! fast nog är det lite knepigt att se alla fulla ungdommar, vill lixom säga -drick coca-cola istället fniss.. ;)
Det regnar & gräset & växtligheten växer så det knakar! skulle sitta fint med sol nu!
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards