frallorna

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Utställning i REEEGN!! ;)

Av Lena - 17 juni 2012 17:09

 

Kom ner lagomt till Valpklassen, som vanns av Magnus & Hula som blev BIR!!!

 

Avesta internationella hundutställning!!


 

                       GRATTIS PÅ ER!!!!!!!!!!!!!  
 

Sedan blev det Juniorer, här Marlene med sin kille!!

  

Här åxå Susanne med Lufsenburgs "Frasse"

  

 

  

 

  

Som blev så hääär glad när hon vann sin klass!!!  GRATTIS!!!!!  

 

   

Här Maria & Lufsenburgs Hot Dog "Hero" i öppenklass

 

 

    

 

   

& för er som inte vet, så regnade det inte! det VRÄKTE NER!!! 

  

Så dom som väntade föstes in i dommar tältet för att inte drunkna där ute...  

  

                         Lena & Qrissys "Lucas"

 

  

             Först är Carolin & Hilmer Viking! andra är Marlene & Charlie!

  

& så blev det dax för bästa hanhund, stod mellan dessa 2  Lufsenburgs Fore The Good Times "Frasse" & Callabalozz Hilmar Viking!

  

 

  

Granskningen var "rigorös"  

  

 

  

& segrade gjorde Susanne & Frasse!!!!!!!!!!!  

  

GRATTIS!!!! & GRATTIS TILL FRASSES FÖRSTA CERT!!!!!!!!  

  

Rosetten ser orange ut & blöt åxå, men va gör väl de?? den här är din

                                      FRASSE!!!!!!! 

  

                Grattis från både höger & vänster!!  

  

Sedan blev det tikar!!

  

 

  

                              Marina & Bodil!!

  

                            Travarens "Triss" & Kicki!!

  

 

  

Magnus & Märta, Tobias & hans hjärta!  

  

                     Madeleine & sin fina tik...

  

... som jag bara tycker är sååå fin!! (skäcktokig som jag är  )

  

                         Kerstin med Calabalooz Maja!!

  

Magnus & Lufsenburgs My Littel Friend "Märta Maräng"

  

 

  

              ... någon?... Tobias Palmberg!! är du visst!!  

  

& som ni ser så fortsatte det att ösa ner...

  

 

  

 

  

 

  

Som sagt, hundarna granskades noga!! bra!! Märta kom 2:a med CK!!

   

Sedan fick hon en mys stund i Marias knä!

   

                                     Skööööönt!!  

   

 

   

& som ni ser så fortsätter det att  ner!! här Kicki med Qrissys Skorpan!!

   

 

   

 

   

& detta är Qrissys "Barbro, vars husse skickade henne med bud hit, blev omhändertagen av Marlene som såg till att hon blev "Exelent" !!!  

   

 

   

Skorpan vann sin klass & fick en grattis klapp av 2:an!!  i regnet....

   

Så var det dax för bästa tik...

   

Som blev så hääär glad när hon vann!! GRATTIS!!!  

   

 

   

Till slut i regnet blev det BIR & BIM granskningen gjordes i tältet... 

  

                    ... som vanns av GRETA!!!!  

  

                                       & Bim FRASSE!!!!!!  

  

 

  

BIR Alfizz Get The Party Started "Rut" BIM Lufsenburgs "Frasse"

 

                          STORT GRATTIS TILL ER BÅDA!!!!!! 

 

Vilken dag!! allt var blött, men va gör väl de när alla är så goa!!  

-som dessa 3 muntergökar tex

  

& tack & lov för tältet Susanne! för att vi fick stå där under  

   

                              Både 2 & fyrbenta  

 

Hemma igen, fortsatte regnet & så började det åska åxå, men nu lyser solen från en klarblå himmel!! kunde den inte kommit förut?...

 

Nåja! en alldelens underbar stund i regnet!! 

 

Pst! jag har säkert virrat en del i namn & så, rätta mej gärna den som vill  

 

                       Kram på er alla fina som kikar in!!   

 

 

 

 

 
 
marina

marina

17 juni 2012 18:43

Va roligt att se dig, trots att jag var osocial som jag bara kunde vara pga regnet. :/ Tack för de supergoda kärleksmumsen! :D

PS. Det är Tobias Palmberg i grå kavaj med brindeltiken. Och det var Lisa och Gunnel Jansson (kennel Alfizz) juniortik Alfizz Get The Party Started "Rut" som knep BIR. :)

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

17 juni 2012 19:00

Ha ha.. ingen fara, jag tyckte det blev "dråpligt" till slut med allt regn!! jo jag såg att hon som blev BIR hette så, kollade FB ;) ska skriva i Tobias nam åxå! kommer att "efterredigera en del känns det som! *skratt* kul att ses! förhoppningsvis i sol nästa gång!! :))
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Kerstin.

17 juni 2012 18:59

Helt otroligt vilket regnväder,och här hemma kom det just ingenting,men när vi skulle åka till hästarna här vid 3-tiden så började det både åska å regna,men nu får det verkligen bli fint väder så vi kan åka på en tur igen.du var ju duktig som åkte till Avesta i detta väder,och med god mat dessutom,du är ju helt otrolig!!!Jag hämtade Roffe ½8 sen gick vi en långpromenad utan regn,han är ju så snäll så man vet knappt att han är här,tänk att nu skiner solen,så nu får man hoppas att den stannar kvar.
Kram Kerstin.

Lena

17 juni 2012 19:19

Ja jag hann åxå höra lite åska, men det blev ju bara muller ;) jag som vill ha riktiga smällar! ha ha..
Ja jag fixade lite käk så dom inte skulle svälta ihjäl där borta! ha ha ha.. ;)
Roffe ja, gulle ungen, kul för både kasper & han att få rå om varandra! tror du inte?♥
Sol ja, hade den inte kunnat skina tidigare idag ;(
Kram kram!♥

 
Birgitta

Birgitta

17 juni 2012 19:58

Tack Lena för alla underbara bilder:-) Vilket väder ni hade och ändå så fick du till så många härliga foton. Mitt hjärta klappar ju lite extra för ¨Trissen¨ som du förstår
Ha det gott Birgitta och Caesar

http://www.vanersborgsdockmuseum.se

Lena

17 juni 2012 22:00

Vädret var inte det bästa, men sällskapet!! hi hi.. ;)
Förstår att du älskar Triss♥ men om jag skrivit rätt namn om rätt bild på henne eller Skorpan vet jag inte he he.. ;)
Kram kram!♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

17 juni 2012 20:04

Otroligt att du hunnit med att få ut så många bilder. Vi hade ju inget tält, så kameran kom inte fram över huvudtaget.
Om du vill är jag tacksam för bilder.
Förlåt att jag missade rabarberna, men jag glömde dom för jag ville bara HEM!
Men jag hämtar dom hos Stig-Ove i morgon.
Kram

http://www.travarens.se

Lena

17 juni 2012 22:03

Ha ha.. rabarbern ja, & skulle du inte hinna & dom blir gamla, så får du nya! så åk inte extra för dom, säg bara till om du vill ha mer!, jag kan leverera till Stig Ove om du vet att du ska dit! det han har hemma kan han annars kasta på komposten! ;)
Jag skickar några "regn" kort på er!! tror regnet öste ner som värst när jag fotade er! ha ha.. ;)
kram kram!♥

 
Pia

Pia

17 juni 2012 22:00

Hej Lena!
Din blogg är en guldgruva!! <3

http://www.minnepys.se

Lena

17 juni 2012 22:04

Tack!! dina ord värmer!♥
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Linda Bruneryd

17 juni 2012 23:04

Underbara, regniga och superfina bilder!! Du måste nog börja åka runt på ALLA utställningar och fotografera Lena!!

Lena

17 juni 2012 23:14

Äch då! nu tar du allt i!! fast Tack ändå! :)) här ser korten inte så tydliga ut, men dom blev med bra skärpa utom bloggen, fastän det vräkte ner! ha ha..
Kram på dej!♥

 
Ingen bild

so.carlsson.

17 juni 2012 23:35

Tänk att du lyckades fånga upp Barbro på bild.Hörde att du hade ett utfodrings tält för två benta ,du är helt otrolig .Det ser ut att regna lika mycket som det gjorde för några år sedan när hundarna var valpar och vi var i Avesta? Jobbar nu min sista natt sen semester , känns bra.Känner ibland att nattjobbet tar ut sin rätt.Är inne på mitt 27år på natten .Förut kände man sig ung och snygg , nu är man bara snygg!Ha nu en bra vecka otroliga Lena mvh från oss i Romme.

Lena

18 juni 2012 09:49

Ååå tack för att du gav mej nattens skratt!!! ha ha ha... nu är jag bara snygg!!! den va bäst!! ha ha ha.. ;) & DU är bäst!!♥
Tänk på hälsan, kanske dax att se sej om efter dag jobb? förstår att semestern känns skön, hoppas den blir lång åxå ;) & lite vin nån kväll?? jag har åxå semester så gott som, såg att Martina åxå hade det! kanske dax att supa loss?? ha ha.. ;)
Ja jag tyckte vissa såg så tunna ut! bäst att mata på dom tänkte jag ;)
Jag mins så väl den utställningen ;) Märtas enda, fick en 1 i kvalite & 2 i klassen♥ & jag var blöt tillockmed inanför skinnet om jag inte mins fel ha ha ha.. ;) & valparna fick visas upp inne i serverings tältet! samma igår, vi höll på att drunkna! ha ha.. men kul hade vi! :))
kram kram!♥

 
Ingen bild

Jane

18 juni 2012 06:55

Grattis Frasse och så mycket jag hunnit missa.....Rabarber är så gott så skicka hitåt ;) Glömmer aldrig min mormors rabarberkräm som hon gjorde....ett gott och fint barndomsminne jag har.Jag har haft så mycket tråkigheter med bortgångningar m.m så jag har tappat orken mellan varven. Jag tar en dag i sänder och på detta har det vart ovanligt mycket på jobbet med....Men idag ska jag koppla av i den mån det går och göra lite arbetsuppgifter men sen så.....Ledig... Kramisar och kul med utställningen trots detta regn väder.....Ha en bra start på veckan och hoppas det blir bättre väder snart....här är det regn.....Kram

Lena

18 juni 2012 10:41

Rabarberkräm ja, va gott!! :)) skickar ett knippe genom sybern ;)
Ja det är outhärdligt att mista de sina, oavsett hur gamla dom än är♥...
Hoppas du kan få vila lite, inte bara jobba i hundrasjutti! hö hö ;) & så kan vi väl hålla tummarna för lite bra Midsommarväder åxå ;)
Kram på dej!!♥

 
Magnus & flocken

Magnus & flocken

18 juni 2012 14:58

Tack såååååååå JÄTTE mkt för igår...... Du är helt enkelt BÄST farmor<3.
Hoppas vi ses snart igen?
Kramar från oss lite längre ner i landet, men bara lite längre.....

http://www.mundiz.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards