frallorna

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Lena - 13 december 2012 21:30

 

I morrn får jag hem en hög med "kärleks" förstoringar som jag ska rama in & sätta upp lite varstans, några efter tapetseringen.

Hittade så fina ramar & billiga desutom! här en sort, knasigt ljus bara.

 

Den spännande kalendern kom fram, gösses så ivriga dom blir när dom ser mej hålla i den!  nått gott vankas...

 

                                   ... smask smask   


"Mina" kräsna skator plockade bara "russinen" ur kakan i vanlig ordning,

     efter en stund flög dom sin kos, lämnat lite osaltade tortillas & dinkelflingor kvar som inte föll till deras belåtenhet! så jag fyllde på med jordnötter, men dom kom inte tillbaks, fisiga knas skator  tog in det & ställer ut i morrn igen, med påfyllning.


                                             Kvällskram  

Av Lena - 13 december 2012 09:40

 

                                      Zzzzzzzzz.....

 

... nämen vaknar du min Sessa!  fast du gör kanske bäst i att somna om denna bistra morron, för vi har   ganska kallt ute, dock varmt

inne!  


I natt var det ännu varmare inne,hjälp tänkte jag, kunde knappt sova, kändes som Bahamasvärme tror jag  -fast det tänker jag inte erkänna för gubben! hellre för varmt än kallt  


Nu har tempen inne stigit igen, runt 24! super, för om dagen vill jag ha vaaaarmt så jag kan skrutta runt i tunna långkallingar & t-tröja  


Mata "mina" kräsna skator står strax på agendan, dock inte med gröt, för dom är faktiskt kräsna! fast jag fjäskar med massa gott i den, nötter & frön, så äter dom inte upp  

Fick en stor påse Doggy hundfoder i höstas, den får dom äta upp istället, lite i taget med rens från frysen, + nötter & annat gott. Ja små fåglarna är förståss åxå välkomna nu när katterna är inne & inte agerar giljotin  


Oj! det är ju idag det är Lucia! trodde det var igår, om det är den tolfte eller trettonde kommer jag troligen aldrig att lära mej!  skrollade tillbaks på föregående år som vanligt & såg det, såg även denna underbara bild på Märta

 

En aldelens egen ET!!! hur söt får man va?  


                                   Kram kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards