frallorna

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Lena - 3 december 2012 19:52

 

En stund ute på gården, inga långpromenader blev det idag

      Kokade gröt, Rågmjölsgröt blev det, har mycket mjöl jag vill bli av med, blandade i både russin & tranbär ifall skatorna får urinvägsproblem!  sötade med lite socker & hade på lite Milda, fett behövs! men vilken satt där när jag kollade? jo Pucko! men hon kom glatt in när jag ropade, katterna vill förövrigt inte vara ute så värst långa stunder kan jag lova

 

Lade på en ny Teddybädd på en gammal & Märta hon blev belåten värre! ...

 

... så belåten att Malte tog hennes plats!  

 

Bakat nyttobröd till gubben, kryddat med mycket anis & fänkål som han ville, så jag blir inte ens frestad! urk burk säjer jag för dom kryddorna  

  Tempen är på väg upp som jag säger, andra säjer ner... fast inne har det blivit 22,8, gubben eldar & eldar, ska bli ännu kallare än natten & dagen som vart.


                                    Kram mina fina  

Av Lena - 3 december 2012 09:57

 

Dimman omslöt oss i morse...

 

& Märta hade lagt beslag på sin favoritplats där hon gonat ner sej...

 

... & Malte bredvid mej på golvsängen där vi sovit i natt...

 

... lika så skönt de, då vi hade "ganska" så kallt...

 

... Märta har vaknat, & morronpruppen gick väldigt fort!

 

Medans Malte fick täcket på så vi åtminstonde kunde gå ner till postlådan & hämta tidningen, gösses så kallt, & det dom sagt på tv-vädret om att vi kommer att uppleva kylan som att den skulle vara ännu kallare, stämde verkligen brrr  


Nåja, vi kan vara inne & kura, men stackars alla ute djur  jag ska leta fram lite mat i  gömmorna till fåglarna i alla fall, köper aldrig fågelfrön efterssom vi har flera katter, rena dödsfällan för fåglarn, hade ett fågelbord förr, men det avslutade jag med tanke på alla fåglarna som levde i värsta faran då katterna åxå satt på fågelbordet  

Småfåglarna mår bra här i byn, då många matar dom  däremot matar jag skator, kråkor & dom stora fåglarna bakom tallbuskarna & det funkar kanon, skator är sååå härliga, tror jag ska koka en stor gröt på mjöl & havregryn som stått lite för länge, lägga i lite russin & så 


Pst. bara en liten bit härifrån har & är det -25 så vi bor verkligen på den varamre sidan  


                                         Carpe Diem  





Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards