frallorna

Alla inlägg den 2 december 2012

Av Lena - 2 december 2012 17:59

 

Malte & jag tog oss en kylslagen promenad i vår vackra by  

 

Så synd att detta fantastisk vackra hus med uthus bara står & förfaller helt...

 

Nej jag var inte där, men församlingen är aktiv som bara den! 

 


 

Var denna stackrs krake utfryst eller?

 

Sparkväder

 

Ingen var gladare än Malte över att få komma in igen! gösses vad han stretade hela vägen hem....

 

... inte ens när detta ekipage med denna underbart fina lösa & väldreserade chäfer sprang nära förbi oss brydde sej Malte! endera har jag pli på honom eller så frös han halft ihjäl, tror det andra  -Jag vill aldrig ut igen!!!  tror kylan chockade oss...


Som tur är så glömde han det...  

 

... så vi tog en snabb byavända...

    & så kunde jag inte hålla mej, ville visa er den vackraste Jultjärna jag sett, dom har haft den många år & jag har trott att den varit av trä, då gubben i huset slöjdar, men nu ser jag att den ser ju faktiskt ut att vara en pappstärna?... tog först det suddiga kortet utan blixt, men så hök jag mej ner, zoomade & laddade med en blixt! nu jädrans ska här fotas!  fast man får kanske inte göra på detta vis, fota in i andras hus? fast jag tror inte att någon bor i detta rum på övervåningen, & inte ser stärnan lika fin ut på bild som i verkliga livet heller... men men...  

Ska fråga dom någon gång när jag ser dom, vart den kommer från...


Har sett gårdagens & dagens avsnitt av Julkalendern, gillar den skarpt!! jag som älskar slott desutom... mmmmm.... tycker dom fått till miljön ganska så bra, & när jag vunnit 160 miljoner på Lotto, då ska jag åxå köpa mej ett slott!! så de så!  å så ska jag ha bloggparty där för er alla, vilken grej va!  


Solsidan om en stund & lite senare favvo programmet Vem kan slå Philip & Fredrik på 5:an  


                                               Kram på er  

Av Lena - 2 december 2012 13:17

 

                       Lite av all mat vi åt av igår...

 

                           ... i goda vänners lag!!  

 

Efterätten var Chistmas...?, eller på Svenska Jul kaka?  efterssom hon som vi var hos är från bla. England

 

Den fick brinna en stund åxå...


Smakade.... ja jag vet inte riktigt, men en liten bit gick ner med vaniljsås!!  massa Julkryddor & frukt, kanel, ingefära m.m & glutenfri.

 

När vi kom hem i natten snögade det i kylan, eller små bollar ralmade ner så fint

 

Vacker dag idag men väldigt kall runt 13 - 16 minus


Nu ska jag strax gå en promenad med Malte innan reprisen av Så mycket bättre, Märta skulle iof. vilja vara lös & busa om hon fick, men nu blir det inget utebus, så då vill hon vara inne, vi har lixom redan snackat om de  

                                    ... så de är avklarat för ida!   


Har kollat på Hästhoppning förståss blev Svensk seger! kul! har kollat på En plats i solen, programmet från England, dom var i Italien mmmmums... så de var jag åxå & varmt å skönt för en stund! jopp!  


                      Fin första Advent mina fina  


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards