frallorna

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Idag...

Av Lena - 26 maj 2013 18:32


Här händer ju inget särskilt, vill bara visa lilla Märta som myser, hon tar dagen med ro, kollar lite & så  

Idag inne ville hon leka lite med Malte, fast bara några minuter, tills han blev för härjig & vild  

 

Plockade några rabarber till den kompott som jag skulle göra

 

Kolla vilken vacker snigel på bladet! alla var lika fina som masade sej fram & åt

Fast någon kompott blev det inte, jag gjorde istället en glutenfri tårta tills ena sonen skulle komma hem i egenskap av båda, då den andra var på Jeep träff hela helgen

 

Gullungarna vet vad jag älskar, så jag fick 2 fina flaskor Hjortronmust 

Svenskt Mathantverk står det på, undra när jag ska unna mej att smaka på dom? får bli vid något fint tillfälle, Tack goa underbara ungar 

 

Av Malte & Märta har jag fått massor av pussar  


En lugn dag, & jag har bestämt att om inget säskilt händer så ska Märta slippa åka bil denna veckan, för jag antar att det skulle kännas jobbigt om balansen är lite ur balans.


Gubben har fixat med Husbilen, satt på en solpanel på taket.


Nu har precis lite moln dragit in över oss, men värmen är kvar, Malte & jag ska strax gå en promenad & sedan såg jag just att andra sesången av Barnmorskorna i East End har startat! missat första avsnittet, men nu ska vi se resten! vilken underbar serie! en härlig överaskning!  


                                    Kram på er  


 
 
Ingen bild

Anna

26 maj 2013 20:57

Vilken härlig dag!

Märta ser ut att pigga på sig! Skönt!!!

Charlie och jag har varit ute och plockat liljekonvaljer i regnet. Faktiskt väldigt skönt ute och varmt ändå!
Sköt om ER nu och bli riktigt bra nu i veckan Märta !

Kramar
Anna

Lena

27 maj 2013 19:44

Ja hon blir piggare, men vinglet är lika...

Liljekonvaljer är verkligen sååå fina, & doftar så makalöst underbart♥

Tack & Kram kram♥

 
Kikkan

Kikkan

27 maj 2013 10:17

Så underbart det ser ut med Märta-hjärtat som verkar njuta av avslappnandet. Måste kolla in mina rabarber, tror de har vuxit till sig de senaste dagarna, blir nog en paj av dem senare idag, men stoppar den nog i frysen till ett senare tillfälle. Hjortron must!!! har aldrig hört talas om sådant.. ska se om jag hittar och kan testa vid nästa Sverige besök låter mumsigt. Ha en bra dag och ge en extra kram eller två till ♥Märta♥. Kramisar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

27 maj 2013 19:37

Ja hon njuter på & tar livet i den takt hon vill :))

Hjortron must finns åxå från Grangärde Musteri, dessa flaskor är från något annat ställe, ska bli spännande att testa ;)

Hoppas pajen blev bra! :))

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards