frallorna

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Gomorron igen!..

Av Lena - 26 maj 2010 09:49

  

Gubben klöv ved ända in på natten igår..  

                                  ...& staplade...  

Själv shoppade jag lite igår, & jag lovar, det var 100 år sedan sist! fniss...

 

Måste ju ha någon hyffsad palta på mej när jag ska ut bland folk nästa vecka he he..

 

Kallt & blåsigt, men sol! blir en dag med "veden" här hemma, Petrus är på G igen, & Märta har fortfarande myror i brallan ...

 

                                               Vi ses! Kram!  

 
 
Kicki

Kicki

26 maj 2010 11:38

Ved luktar så gott.....men nog kan man bli less på att "ta hand om" det ändå.....
Och så snygg outfit.....är det linne??
Och här har vi regn....
Kraam

http://www.frallanlotta.blogspot.com

 
Snosse

Snosse

26 maj 2010 11:42

Åh, vad snygga kläder!!! Jag bara älskar färgen på koftan. Kram!

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

 
ErikaSH

ErikaSH

26 maj 2010 14:07

Åhhhh, du ska till London, nice!! Jo jag vet hur det är att sakna vovvarna, när vi var i USA förra året i hela TRE veckor så började jag böla när jag kollade på mobilkort på tjejerna, hehe.. Men hundarna märker ju knappt att man är borta, vad fjantig man är!! =) kram

http://erikasjoosblogg.blogspot.com

 
Lena

Lena

26 maj 2010 14:33

Kicki!
Ja det doftar underbart! ;)
Nej det är tyvärr inte Linne, men de är klart snyggast!...
Vi har fått ganska behaglig värme, & solen lyser fortfarande mellan molnen ;)
Kram!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 maj 2010 14:34

Snosse!
Japp! de är mina färger åxå + orange/mörkgult ;)
Kram!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 maj 2010 14:36

Erika!
Japp! London 4 nätter!
Att du grät förvånar mej inte! & inte är du fjantig heller he he.. jag kommer gråta efter en dag fniss..
Kram!! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

26 maj 2010 19:05

Vilken vedhög, bra jobbat medan du passade på att smyga ut och ekipera dig, hi hi hi...
Snygg blir du så det förslår, vart skall du? Du kanske har sagt det men mitt minne är gott men tyvärr kort :)))

Kvällskram / Kaisa

http://blogg.expressen.se/fimpanu

 
Ingen bild

Di

26 maj 2010 19:08

Härligt med så fina kläder, blir kanon det tror jag på dig :) saknar fototjejerna och har inte hört ett dugg av någon fortsättningskurs, har du?
kramis

 
Ingen bild

Simona

26 maj 2010 19:25

Fina kläder du köpte...

Har liknade byxor själv som jag nyligen har köpt, men inte hunnit ta på mig ännu. Vädret har inte tillåtit det :)

Vedeldning luktar gudomligt. När jag var liten hade min mor/far bara vedeldning... Det kändes mysigt, ombonat och hemtrevligt, dessutom när mamma bakade bullar spreds sig doften av nybakat också...

Kram, Kram

 
Lena

Lena

26 maj 2010 19:57

Kaisa!
Ska till London! & träffa Nakkik bl.a :)
Ja skönt att någon fixar veden! när inte jag gör de fniss fniss..
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 maj 2010 20:00

Tack Di!
Nej inte hört något, men det står på sidan hur fortsättnings kursen kommer vara, men inte när den startar, så jag anmäler mej när datum kommer dit! har inte tid med någon kurs i sommar, om det skulle bli så?.. till hösten passar mej isåfall!
kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

26 maj 2010 20:05

Simona!
Här har vädret tillåtit dom tunnaste plaggen he he.. men dessa ägde jag inte då ;)
Ja finns det något som doftar godare en kulen höst? nej jag tror inte det, att ta en kvälls promenad, klar höst doft & så röken från någon skorsten, mmmm.. ;)
När sönerna bodde hemma, brukade jag ofta se till att bullarna var nygräddade när dom kom från skolan! ville just att dom skulle välkomnas av god doft & bullar med mjölk när magen kurrade ;)
Men nu är det länge sedan jag bakade några...
Kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards