frallorna

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Kallt...

Av Lena - 13 december 2012 09:40

 

                                      Zzzzzzzzz.....

 

... nämen vaknar du min Sessa!  fast du gör kanske bäst i att somna om denna bistra morron, för vi har   ganska kallt ute, dock varmt

inne!  


I natt var det ännu varmare inne,hjälp tänkte jag, kunde knappt sova, kändes som Bahamasvärme tror jag  -fast det tänker jag inte erkänna för gubben! hellre för varmt än kallt  


Nu har tempen inne stigit igen, runt 24! super, för om dagen vill jag ha vaaaarmt så jag kan skrutta runt i tunna långkallingar & t-tröja  


Mata "mina" kräsna skator står strax på agendan, dock inte med gröt, för dom är faktiskt kräsna! fast jag fjäskar med massa gott i den, nötter & frön, så äter dom inte upp  

Fick en stor påse Doggy hundfoder i höstas, den får dom äta upp istället, lite i taget med rens från frysen, + nötter & annat gott. Ja små fåglarna är förståss åxå välkomna nu när katterna är inne & inte agerar giljotin  


Oj! det är ju idag det är Lucia! trodde det var igår, om det är den tolfte eller trettonde kommer jag troligen aldrig att lära mej!  skrollade tillbaks på föregående år som vanligt & såg det, såg även denna underbara bild på Märta

 

En aldelens egen ET!!! hur söt får man va?  


                                   Kram kram  

 
 
GeddFish

GeddFish

13 december 2012 10:42

Oj, så kallt ute! Här har vi minus 10, det tycker jag är bistert. Inomhus 20, helt OK, när det är så kallt ute, för då är elementen varma. Annars blir det en rå fuktighet vid samma gradtal, som gör att en fryser. Jag gillar att skrutta runt i morgonrocken lite, just tidig morgon, härligt!
Du är så flitig och snäll mot fåglarna! Tror du är en djurvän av STORA mått!
Oj, vad utropstecken det blev... Varm kram♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

13 december 2012 11:16

De glömde jag! morronrocken är åxå min grej, den kan jag skrutta i hur länge som helst hi hi :)) en tjock & mjuk lurvig en som når ända ner till fötterna som jag köpt för en massa herrans år heeelt ljuvlig! ;)

Ja jag brukar tänka som så, att om fåglar kunde så skulle dom betala för maten, stackars krakar när det är så här bistert♥ just nu har vi kö på maten på trappen!! ha ha :)))

Jag gillar utropstecken!!!! :)))

Kram på dej♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

13 december 2012 12:22

Oj, så varmt du har inne. Jag är glad om vi har 20 grader, men med -22 som det var ute i morse, så fick vi nöja oss med 15 16 grader inne, burr, kallt om både händer och fötter. Skorpan och Triss kurar vid braskaminen.
Kram! Jag önskar att du kan komma ur din svacka och se ljust på tiden du hade med Petrus i stället för att "spela upp" scenen när han dog.

http://www.travarens.se

Lena

13 december 2012 14:15

Tro mej, jag vill verkligen inte vara i detta senarie, en tid var det inbäddat i bomull & jag var lixom skyddad, det kändes lite bättre, men så föll ridån bort... jag spelar inte upp cenen, den kommer tyvärr ändå fast jag inte vill...

Uch så arg jag skulle vara om vi hade så kallt ;) jag är en riktig fryslort om vintrarna, skönt för era vovvarna att dom kan kura vid kaminen, en sådan skulle jag åxå vilja ha! :) så mysigt

Kram♥

 
wiolettan

wiolettan

13 december 2012 13:55

Härlig bild på Märta. Ja, alla tre bilderna är mysiga.
Du har det både varmare inomhus och kallare utomhus än vad jag har.
Bra att fåglarna har dig och din omtanke.
Ha en fin Luciadag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

13 december 2012 14:18

Tack & ja dom små liven måste åxå ha mat♥ vet att en del försöker mota bort skataor, kajor & ekorrar då dom tar för mycket, så då får väl jag ge dom lite då ;)

Kram♥

 
Ingen bild

Anna

13 december 2012 20:41

Märta du är SÅ fin!
Ja Gud så kallt det blev, - 22 grader här!

Charlie började gå på tre tassar på vägen hem på vår lilla runda...inte ofta han går så...
Pussa ET från mig!

Kram
Anna

Lena

13 december 2012 21:45

Tack & puss hälsar Märta ET!! :)))

Trebent kan man lätt bli i detta bistra väder! P & M har blivit det en gång var nyligen men jag värmer bara med handen en liten stund, sedan har det gått bra igen.

Kram i kvällskylan♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards