frallorna

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Här igen...

Av Lena - 13 december 2012 21:30

 

I morrn får jag hem en hög med "kärleks" förstoringar som jag ska rama in & sätta upp lite varstans, några efter tapetseringen.

Hittade så fina ramar & billiga desutom! här en sort, knasigt ljus bara.

 

Den spännande kalendern kom fram, gösses så ivriga dom blir när dom ser mej hålla i den!  nått gott vankas...

 

                                   ... smask smask   


"Mina" kräsna skator plockade bara "russinen" ur kakan i vanlig ordning,

     efter en stund flög dom sin kos, lämnat lite osaltade tortillas & dinkelflingor kvar som inte föll till deras belåtenhet! så jag fyllde på med jordnötter, men dom kom inte tillbaks, fisiga knas skator  tog in det & ställer ut i morrn igen, med påfyllning.


                                             Kvällskram  

 
 
Kajsa

Kajsa

13 december 2012 23:12

Tänk så oförskämda de är att dom väljer och vrakar av dina mstskålar.... Ler...

Nattkramen o zzzzzzZzzZzzz❤

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

15 december 2012 11:14

Ja va! fniss... ;)

Kram kram♥

 
GeddFish

GeddFish

14 december 2012 08:59

Dina skator....det är som katterna, ungefär, katter ratar också, när dom blir trötta på något. Mia katt, t.ex hon älskade turkisk yoghurt till efterrätt, hon smaskade så det lät högt. Så en dag, NÄ, det passade inte, hon bara skrapade med tassen....
God morgon, får jag väl säga, i morgonrocken, är jag, ska snart fixa till mig och gå ut. I kylan.
Det är fint att du beställt förstoringar på dina fina, älskade frallor! Jag går omkring och pussar på mina inramningar av Pusselbit, känns bra, trots snyftet.
Kram♥♥♥du fina /Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

15 december 2012 11:13

Söta Mia!! hi hi...♥

Ja dessa djur dom är som dom är *skratt* just nu är det faktiskt full fart på flygningen till maten, ser dom åker i skytteltrafik utanför fönstret, få se om dom bara kollar vad som bjuds? eller om dom äter? eller tar med & gömmer! ha ha...

Mmmmm en vacker bild är fint♥

Kram kram♥

 
paloma

paloma

14 december 2012 09:35

Haha man smälter då man ser dem öppna sin kallender! Gud så söta! Jag älskar med foto ramar och har bilder i hela lägenheten nu är de ju tyvärr nedpackade då! men så fort vi flyttat kommer de upp igen! hoppas du och vovvarna och katten får en fin fredag! Digeloo i kväll! Skall du se det? det skall vi kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

15 december 2012 11:11

Ja foton är härligt, har åxå massor som står på hyllor & så, mest av sönerna, men inga på väggar, så där ska det upp en del nu ;)

Zappade mellan kanalerna igår, från 1:an till 4:an till 5:an ;) sedan blev det ganska så tidigt i säng

Kram kram♥

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

14 december 2012 14:14

Vilken trevlig taveltram. Kommer att pryda vilken vägg som helst med sitt innehåll av älsklingar.
Sickna bortskämda skator. Men är det inga andra fåglar som låter sig smaka, eller har skatorna skrämt bort dom??
Kram

http://www.travarens.se

Lena

15 december 2012 11:08

I denna by får fåglarna mat så dom blir mätta allesamans tror jag! men här brukar bara skatorna hålla till, ser just nu att det flygs i skytte trafik till fågelmaten, dinkelflingorna från Salåkvarn, extra nyttiga, fick stå kvar ute i natt, tänkte ifall någon råtta ville ha, men nej! -bortskämda var namnet! ;)

Mmmmm blir många fina att hänga på väggar & ställa på platser♥

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards