frallorna

Direktlänk till inlägg 4 december 2021

Helg igen...

Av Lena - 4 december 2021 22:02


Ungen & jag låg på köksoffan inatt, mina fina djur står snällt kvar på bordet, men när jag somnar får dom väl ta sej en sväng om  



Utanför står vår vackra tall & strålar i nattmörkret, men lysena är guldgula & så mjuka att se på, inte iskalla som kameran visar...



... men nu på morronen blev dom minsan guldiga  



Sam & bästisen lekte med sina snowbord, dom kämpade & försökte få fart på nästan plan mark, tittar ut då & då & får se kompisen ligga länge länge orörlig, tror han somnade ha ha & jag han faktiskt tänka -sover han verkligen eller?


.


.. men så reste han sej  




Ganska behagligt på dagen, bara 7 minus när vi stannade till i Romme efter några bestyr så Malte kunde få en promenad. Vi är en bra bit hemmifrån men kanonsnön röker in byarna, här kan det vara Nybroberget som åxå gör snö, & sedan kommer Romme Alpin, så hela bergskjedjan flera km ligger i "kanon" dimman



Ja ja vi knatade på...






... men vi han inte så långt innan Malte fick tasskramp & fick vända...



 Av med kalla täcket & inlindad i teddypläd


 


När vi for hemåt såg det faktiskt ut som både solen & månen var där i dimman? fast nu när jag tänker efter är det väl inte fullmåne... så solen speglade sej väl bara i 2...



Åkte till brorsonen 3 byar bort från oss & vilken vacker vy han åxå har över Tunaslätten ...



... & sittter inte äpplena kvar?...


.


.. jo tametusan gjorde dom inte det! & såååå vackert snöiga konstigt att inga rådjur vart där & ätit av dom? dom brukar ju stå på bakbenen & äta av träden, men dom kanske hittar dit senare  



Hem & lagade mos med tillbehör & mos är nått av det absolut godaste Malte vet, så han fick en stor skål "hemat"  



... njöt & smackade & slickade skålen mer än ren = färdigdiskad   


Sett på Så mycket bättre, jag gillade inte så värst denna gång förutom! -Daniel Adam Rays tolkning av Andreas låt i gospeltolkning där på "steppen" WOW WOW WOW så fantastiskt!!  


Har ju kommit dit en till Dala tjej från stan vi bor i, Monica Mac, lixom bröderna Noren som åkte hem, ja vi har *många* fler kanonbra musiker härifrån ska ni veta! lilla Borlänge har fantastiska förmågor, Björn Dixgårds föräldrar bor i byn bortom oss, en del hörs i radion, både från förr & i nutid i alla fall i Radio Dalarna, Jussi Björling & Lars Roos, ja så lite mer poppismusik   


Kvällskylan är "bara" -6.5 men attans alltså, den är fruktansvärt mycket kallare än när vi hade 14 sist   märkligt...


                              Kram mina fina  

 

 
 
Amisa

Amisa

5 december 2021 00:31

Vad fint ni har det nu, men det verkar inte vara så mycket snö hos er heller ännu? Äpplena kan nog vara Cox Orange, dom kan sitta kvar även på vintern.

Ha det fint!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Lena

5 december 2021 23:59

Gokväll!

Nej vi har inte mycket med snö, ganska lagomt för att det ska vara Juligt & fint, men barnbarnet & kompisen önskar mycket mer hi hi

Ja du jag vet inte vilken sort det är, men det är kanske dom du säger, dom ser väldigt goda ut, även där dom sitter, & jag hoppas något djur kommer & mumsar i sej dom :)

Varm kram till dej *hjärta*

 
skogsnuvan

skogsnuvan

5 december 2021 10:16

Roligt för er att få lite snö och kyla. Här är det för mycket av båda. >Över 20 grader utom igår när det faktiskt var bara 8 grader. Det snöar varje natt och jag hade tänkt köra med snöslungan idag men det är så kallt. Hoppas att det blir bättre tills imorgon.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Lena

5 december 2021 23:55

Hej fina du i kylan!

Uch ja, jag tycker minus 10-15 är jobbigt, hur skulle det då vara med era mins 20 hua... men det blir ju som det blir med den saken... & fast jag älskar vinter & snö så har jag redan börjat längta till våren & sommaren & värme ha ha :) precis som du va ;)

Jag hoppas Eulalia startar & uppför sej väl!

Varm kram till dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards