frallorna

Alla inlägg den 1 december 2021

Av Lena - 1 december 2021 18:14


Ungen i soffans bädd, där vi myyyser    & nockar blommor & ljus emellanåt   



Vacker himmel tisdags morron & Romme Alpin är glad för minusgrader...



Katten Freja på äldreboendet jag jobbar på är en speciell & ljuvlig misse, hon har bott där i 10 år & så älskad   hon satt där vid antren så sött på golvlappen där det står *Håll avstånd* så jag fick lov att ta ett kort  rosa & allt som den finaste Drottning hon är, en del av oss nattpersonal har godis med till henne, såklart jag åxå  lämnar påsar i skåpet så fler kan fjäska för henne  hon är älskad & blir så väl omhändertagen, var nyss till veterinären för hälsokontroll  



Hon är en både ute & innekatt, så många sköna bäddar utplacerade, oftast med oss i sofforna om nätterna, men här valde hon en kolegas ryggsäck som sovplats, inte alls mjuk men tydligen bäst ha ha      



Igårmorse fast kl 07.06 minus 14 när jag åkte från jobbet, räckte väl till hua...



... stannade bilen utanför kontorsfönstret & där sov Nubbe men tittade upp när jag tog kort, blev så fränt, som i en cylinder ha ha...



Nu på förmiddagen är både Nubbe & Kurre hos sin "pappa" i huset bredvid, bra då Kurre går på medecin...


  ...Kurrevännen är väldigt frusen av sej så jag brukar bädda in honom där på kontoret, & som han njuter så  



I morse var vi inbakade i Romme Alpins snökanoners stoft & -12... 



... somnade någon timme & upp för att mata skatorna innan solnedgång, bidde massa winerbröd & ost, mina älskade bevingade själar  flög förbi köksfönstret med mat i näbbarna  


 


Ja Malte gillar inte alls kylan utan vill vara inne, så jag gör lite godisletar-spänning till honom på golvsängens täcke som jag skrynklar till ha ha



Ja så mina vänner, missade Ernst igårkvällst pga jobbet, men har sett det nu på playen & jag säger bara det, jag ÄLSKAR HONOM!!! ett program som får mej att glömma allt, jag njuter genom allt, allt hans märkliga pyssel, hans spännande ide'er, älskar allt han tar sej för med & har så gjort från hans första andetag i tv:n! ha ha   


Skäms inte ett skvatt för det, utan dom programmen får mej att må så gott  nästa vecka kommer jag åxå jobba på tisdag, men tack gode gud för playen 


Ja de va de, i morrn natt mer jobb


               Kram kram     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards