frallorna

Alla inlägg den 5 december 2021

Av Lena - 5 december 2021 23:07

 


2 Advent, sov länge, älsklingarna somnade om, brunch med pankakor & diverse, kaffe & till slut åkte vi till Fågelmyra sopstation innan dom stängde, inget täcke på Malte -men ta med det ropade jag till mannen, en varm bil , mjukt & skönt inlindad & åklart bältessele på for vi iväg...



... vacker himmel när vi åkte därifrån...



... blev än vackrare...



In på Coop, in på Rusta & sedan skulle Malte få en promenad i 10 minus, men kärestan hade glömt täcket hemma, & i den kylan bidde det ingen promenad utan täcke   har man ingen päls fryser även en vovve & det går hårt åt åt leder & så, så då gick vi in på Arken dit jag ändå skulle & det blev ett längre stopp då jag fick lov att få lite hjälp & det bara fanns 1 personal just då, men de var ju bara bra för då fick Malte lufsa på länge å & lukta & se lite nytt i alla fall  







... spetsade öron & glad!  & godis till både katter & han såklart   & om det är nått jag ruinerar mej på så är det Ungens, ja Nubbe & kurre åxå & Maltes godis & mat   & just nu Carlie & Alvin åxå, 2 katter till  Det ska vara gott att leva även om dom inte kan jobba för bröfödan  ja så även mina bevingade som fick samma meny som igår & ingen klagan där heller  



Ja så for vi till biltvätten, inget som bekommer Malte såklart, han njöt inlindad...


.


.. men vaknade till när lyset kom på & tryckluft torkade bilen. Ingen i kö, & undra på de i denna kyla, bara tokar som tvättar i 12 minus, men vi körde in den väl hemma & då var dörrarna ihopfrysta  



Tänk att det skulle bli 2 Advent innan tallen kom i foten, tänkte ju en höganäskruka då foten läckte, men det fixade kärestan så då fick det bli den fina gamla snidade julgransfoten  i alla fall  ... 



... & där sitter en av 2 pippisar jag fått av min syster, en liknande fast blå har min mamma efter mormor & morfar, den är väldigt gammal, dessa är "nykläckta" men fina ändå  


Ja så en till sak, jag ääälskar alla dessa Christmas filmerna som går kl 17 på kanal 7 om kvällarna, ja gubben tycker åxå dom är ok att se på, ja inte i veckorna, då hinner ingen av oss men på helgern, väldigt förutsägbara, man vet slutet redan efter 5 minuter, men bara så sköna att se på & jag sitter med ett leénde mest hela tiden ha ha   tänker mej att i mellandagarna när vi är långlediga kan vi se dom via playen, alla vi missat  


Ja ja... en dag itaget...


Nu är uret 23.39, Malte ska få sista drillen, jag ska mysa med Ungen i köket tills han går & lägger sej på sin favoritplats, & sedan somna med Malte   Ute är det minus 14...


                              Varm kram  



    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards