frallorna

Alla inlägg den 14 december 2021

Av Lena - 14 december 2021 19:14


Vaknade efter bara 4 timmars sömn, kändes sådär, men vackert ute & sol...



... fixade en 5 l bunke till dom bevingade med bullar, winerbröd & ost i skurna bitar, för när jag tittade ut på framsidan så satt dom där i träden & väntade, hur gulligt 


Kände att jag fick lov att ha lite frisk luft i strupen, gick förbi gamla Missionshuset Omnivox studio, där var musik för fullt...



... & strax där kom solen över trädtopparna...



... vi ville mot "henne"...


... & där orkade hon äntligen lysa över oss! 



Ser ni dimmorna över åkrarna? måste vara Romme Alpins "kanonsnön" som kryper?...



... tyvärr ville inte Malte gå där på fina cyckel-gångvägen, känner sej inte trygg, eller han hade gärna gått & även pappa" varit med, hela flocken samlad  



... så vi knatade hemåt igen... 



... tittade ut strax vi var hemma & oj! sonens hus ovanför höll på att bäddas in i snökanonsdimman där från åkrarna... men i nästa andetag drogs den tillbaka & gick en omväg över "Västfronten" som vi i byn säger & kom fram över dom västliga åkrarna... 



... & bäddade in byn neranför oss & hela sjön... ja så är det att bo vid en slalombacke 


Ja ni, jag har börjat skriva mer här igen, för några månader sedan & sedan en lång tid tillbaka tappade jag lusten & inläggen var få, nu är dom fler, men har ju egentligen inget att skriva om  men även dom små sakerna i livet vill jag kunna minnas då Bloggen ju åxå är min Dagbok   ja så är jag ju åxå nöjd med ingenting, så nöjd med att "bara vara" & som ikväll få se EEEERNST direkt & inte via playen dagen efter för att jag jobbar, de är en ren & skär *LYX*  känner att jag alltid blir så dregglig när han lagar mat, även om jag inte äter allt han lagar, så jag ska åxå göra nått att sitta & småäta på & göra han sällskap!   ja ni, vi är alla olika & jag är ganska barnslig, bohemisk & galen! vilket är väldigt skönt  


                     Kram på er mina fina läsare  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards