frallorna

Alla inlägg den 11 december 2021

Av Lena - 11 december 2021 14:45


Det är så fint pyntat på äldreboendet jag jobbar på, kanske syns det inte på bilden men så fint, Juligt & rött & magiskt vackra ljustakar i olika former & stjärnor överallt i alla fönster & söta Freja gillar fotpallarna, här valde hon den minst mjuka, tokfia 


  Förutom dom 1000 kr vi fick av Kommunen i Julklapp på valfri butik i stan så blev vi bjudna på Jultallrik sista natten jag jobbade, & verkligen wow för den var stor må jag säga, ingen orkade äta upp utan dom sparade halva till nästa natt, jag äter ju inget av detta så min fick någon annan ta, men fin guest  om det fanns veg tittade jag aldrig efter



Vaknade & massa snö hade kommit, eller 1 dm i alla fall & nollgradigt & en Malte med spring i benen efter den långa kylan...






Blev till att fredaskvälls skotta snö trots att vi har snöslunga... därborta har sonen startat traktorgrävaren för att skotta, men kärestan är envis & skottar även gårdsplanen där bilarna står för hand  




... snön är blytung & grenarna lutar neråt...




Kvällsmys & tv, bubbel & musik via youtub, skratt, dans & så   ...



... Idol då, ja, inte som jag trodde, men bra båda två... värdelös vinnarlåt & värdelösa låter dom sjöng, jag tycker det var den absolut sämsta Idolfinal någonsin, blä 



Tittade ut nu på morronen, det hade kommit ytterligare över 1 dec, sonen med snöslungan & Sam kämpade på, så sött, han gick efter med sin skovel & jämnade till kanske?  ja så tog dom trakton & fixade dom stora planerna, för snön är som sagt tung...



En soffkväll med Ungen  som gick ut när vi fick varmare häromdagen & var ute 1 & etthalvt dygn & jag orolig såklart...  men så kom han hem & åt & gosade av sej lite   


Igår tittade jag ut på baksidan i trädet & jag bara gapade, en stor flock Domherrar hade landat, tyvärr suntes dom inte i kameran bland all snö, men jag njöt länge av dom vackra röda  


Ikväll blir det knytisJulfest  


                       Kraaaam på er  




  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards