frallorna

Alla inlägg den 2 december 2021

Av Lena - 2 december 2021 18:46


Idag var Ungen bara ute 2 timmar mitt på dagen innan han ville in, sedär unge mannen   skönt du har ett hem  efter att vart hemlös länge   


 


Kan säga att promenaden bidde inte lång, hua så Malte ogillar den, ja jag åxå, tycker dom minus 10-15 som vart en längre tid är jobbiga, jo jag vet, man kan klä sej för det men nos & kinder blir i alla fall kalla...





... tog kortet & såg  då att där ovanför taket vår stora lönn högst upp full i skator...


... alltså dom satt där & väntade på maten, mina hjärtan  



Hemma igen & fram med dagens lunch! Hushållsost & winerbrön  något som Malte velat äta upp själv, det blev full fart på restaurangen & dom flög med näbbarna fulla med mat ha ha...


 


... den här hade fått tag i en stor ostbit  



Ja så gjorde jag en Aroniabäs smotie, 2 dl bär, nu måste jag boosta mej, få bort tröttheten & några kilon för mycket, trampa på bandet & komma ihåg denna var dag! basta åxå...  ... satt upp en påminnelse över diskbänken & hoppas jag ser den  

Maten idag blev en tunt skivad rå polkabeta, några stänglar skivad grönkål & kokta kalla potatisar & lite "havregrädde" så det hölls ihop som en potatisallad, alltså jag åt som en häst & fick bärga mej så det finns kvar när jag vaknar i morrn  ekologist & nyttigt, känns skönt för en hypokondriker som jag, ja inte så jag söker sjukvård, det drar jag mej för in i det sista  men funderar på mycket...



Kommer aldrig sluta att förundras av vår utsikt, den är milsvidd & så bedövande vacker   idag vid 14.30 rosa & kall 


Nu väntar mer nattjobb & just nu -14 men enligt väderleksrapporten ska vi kunna få lite mer, räcker gott & i norr är det ju än kallare, hua...


                 Varm kram till dej i kyla & vintermörkret  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards