frallorna

Direktlänk till inlägg 6 december 2012

Va me snö...

Av Lena - 6 december 2012 13:36

 


 


 

Vovvarna jag & mobilkameran (som fick duga i dag i snövädret) gick runt byn & in i skogsbrynet en stund, roligt hade dom  


  Alla gick upp utom Märtan, hon bara kikade med ett öga & somnade om, länge länge, gosefian  & snarkade lite tyst...


Hennes veterinär ringde igår om provsvaren på hennes sköldkörtel värde, & denna gång var det så bra det kan bli!!! helt perfekt!!  


Örondropparna är det någon dag kvar med, men det har åxå blivit bra! & Märta hänger på & leker som aldrig förr  


Ni skulle se när jag plockar fram deras Adventskalender, då blir dom aldelens laddade   för godiset (pressade naturben) är tok goda om dom får säja själv  öppnar 2 luckor om dagen, självklart  


                      Kram i snövädret! Carpe Diem  



 
 
Kaisa

Kaisa

6 december 2012 16:03

Vad glad jag blir över att provet visade sig vara bra...

Jag vet inte varför men jag kan inte se din videos?!!!

Stor kram finaste Lena ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

6 december 2012 17:44

Tack♥ ja visst är det toppen :)))

Knas blogg, så söt så där hon ligger & drömmer & snarkar i allskönsro♥ ;) vet att en del har svårt för att se filmsnutterna & vet inte varför grrr... :(

Kram på dej i alla fall!!♥

 
GeddFish

GeddFish

6 december 2012 17:33

Det är så med mig med, läser att Kaisa inte kan se dina videos. Och jag kan inte se Palomas heller, ni har båda Bloggplatsen, kan det vara något med bloggportalen och kombinationen? Så är det, iaf.

Vad roligt att Märta är frisk nu. Märta Louise, söt som en gris *ler* och så dessa gottegrisar och adventskalendern, så kul!
Goaste kramen till dig, fina♥ /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

6 december 2012 17:42

Vet att en del inte kan se klippen & varför har jag ingen aning om, en del med samma blogg kunde heller inte se den förut, men så hände något & nu går dom att se, så inte vet jag?... därför brukade jag lägga upp dom på Youtube, då kunde alla se, men efterssom jag har så kort minne ;) så glömmer jag hela tiden hur man lägger upp det & så tar det en dag att få till :0

Ja tänk, skulle väl köpt 2 stycken ;) men nu får dom ha gott så länge den varar *skratt*

Kram & fin filmkväll♥

 
johanna

johanna

6 december 2012 19:53

fullkomligt underbara!:)

http://geminaarts.blogg.se

Lena

7 december 2012 10:11

Tack!! :)) kikat in hos dej, otroligt vackra teckningar!! & söt vovve ♥

Kram kram♥

 
Tina

Tina

6 december 2012 21:53

gulligt med egen adventskalender till hundarna!

Har du bestämt dig för om du kommer till mässan eller ej föresten?

http://www.tinric.com

Lena

7 december 2012 10:07

Hi hi ja en jätte söt en & gott godis ;)

Nej har inte bestämt mej alls, har tänkt det, men det hänger på vädret & hur jag känner mej, är så låg i sorgen nu...

Fredagskram på dej♥

 
paloma

paloma

7 december 2012 09:43

Fick inte se videon heller:( jag som ville se lilla Märta :( gick inte!:(
Ja jag har fb! Det vore jätte kul om du addade mig där! Pamela Waldron! Tack att du grattade mig på min födelsedag! Oj vad snö ni har! Men lovar vi har mycket här med i år redan...få se om det håller i sig till jul! Hoppas det! Bara det inte blir halt! krama dina fina sötnosar<3 och adda gärna mig på fb! Har glömt ditt efter namn!

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

7 december 2012 10:05

Ok! jag ska fixa det med facebook!! :))

Snö ja, det har vi gott om i hela landet nu verkar det som ;) igår när plogbilen varit här blev det så där ishalt efter han plogat byvägarna, hua så jobbigt :( nu ska jag sätta på broddarna! skaffa de du med, en bra livförsäkring kan jag lova♥

Kram & fin fredag♥

 
wiolettan

wiolettan

7 december 2012 09:50

Jag kan se videon. Så mysigt Märta har det där. Fint att proverna var bra.
Härliga vinterbilder, och vackra, ni har verkligen fått mycket med snö, kanske lika mycket som vi har fått. Här är det dock så synd om alla trafikanter, svårt för ploggubbarna att hinna med allt. Men, i dag är det bättre.
Mystiskt detta med att dina kommentarer kan försvinna. Då du har skrivit ser du om de kommer upp då, eller? För jag har ju det så inställt att de ska kunna ses meddetsamma.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

7 december 2012 10:02

ok! vet inte varför den krånglar för en del...

Jag gjorde komentarer, men om dom fastnade kollade jag inte då :/ tröck bara på ok när den skylten kom upp. När man svarar på Gerds eller kaisas så är man ju kvar tills den redigerat om sej, nåja jag kommer tillbaks ;) & då ska jag efterkolla :))

Ja det gick väl an med snöande om ingen behövde vara ute i trafiken & fara, det är det värsta med snön.. :(

Fredagskram min fina♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards