frallorna

Direktlänk till inlägg 24 december 2012

Vår Julfton...

Av Lena - 24 december 2012 23:42

 

Hem till mina föräldrar för det traditionella Julbordet  

      Mat mat mat i stora lass!


 

Glutenfri paj, & den var i vanlig ordning sagolikt god  

 

                                             Mat-Kö!

 


 

Kusinerna kollade en bilfilm påsonens mobil...

 

                  ... å så blev det kusin bus!  

 


 


 

Här berättar ena sonen en tragisk historia från "sin" barndom så syster & svägerska skrattar så tårarna...

 

                                   ... sprutade  

 

Dax att plocka fram paketen!


Vi vuxna drar en lott & köper sedan ett paket för ca 200 till den personen, spännande & kul! fast dom 2 mindre får som vanligt & så brukar farmor/mormor morfar ändå köpa till dom stora barnbarnen åxå  & så några bonus klappar & hempyssel från dom mindre, så högen under granen blir alltid stoooor  

 


 

                      Tomte-Elsa var utdelare! 

    2 av mina fina paket


 


 

               Tomte-Nisse hjälpte åxå till!  

 


 

Så blev det fika, tårtor & kaffebröd...

 

... & glutenfri bakelse hade mamma fixat till mej  

 

Malte hoppade upp på en stol & bad om FIKAAAAA!!!  

 

Märta i min brors knä, där hon alltid har en plats  

 

Försökte få till ett gruppfoto av kusinerna, inte det lättaste, & lite mörkt...

 

Ja så tackade vi alla för oss, & alla åkte vidare för att fira med andra hälften av släkten & vi hem till oss med sönerna för vår egna julklapps utdelning + kvälls vickning & självklart Karl Bertil Jonsson!!!


Fast först åkte våra söner till 2 andra kusiner & pratade, medans gubben & jag gick över till bästa grannen med mat & prat  


 

Väl hemma så blev det lite coma då gubben fått huvudvärk... ser ut som om vovvarna åxå hade "coma"  


Men efter Karl Bertil så delade vi lite klappar...

 


  & jag fick bl.a detta av ena sonen, & påslakan av andra sonen, super duper bra saker!!  gubben fick verktyg som han behövde, det fick ena sonen åxå av brossan sin, alla blev vi såååå nöjda!! & massor av mat slank ner igen i maggarna!  

 

                                God Jul gull ungarna!!!

 


 


 


 


 

Mjukisdjur är det bästa som finns!! dragkamp & jagande tills det var trasigt! förståss...  


I fredags så skulle gubben ABSOLUT in & handla en Julklapp till mej!

-& är man nå nyfiken då???

Terrat honom hela helgen -är det en Ipad? eller en samsung telefon? -eller nu vet ja!! en bärbar dator??

-ja så har jag hållit på från morgon till kväll... typ...  


Spänningen var oliiiidlig.... ö

Så fick jag äntligen klappen i knät, slet av papperet, värre än den

nyfiknaste unge!  


-va? -va? -en damsugare???? -mä hallå?? -va är telefonen?  


Nä sa gubben stolt, det är en vattenångs golvmopp! -ååååå aha... kul... ... 


Sedan har han stått helt farsinerad & moppat golvet...

 

... & den enda förutom gubben själv som var intreserad var Märta!!!  


Så nu ska golven i huset bli fina!...  


Sönerna har åkt hem till sej, vovvarna är utslagna & gubben har eldat klart så huste förblir varmt.


Nu väntar strax sängen klockan är 00.26


                                Kram mina fina  







 


 
 
Ingen bild

Trean

25 december 2012 00:44

Underbara du! Skrattar så tårarna rinner åt din julklapp!!! God jul och tusen tack för allt. Stor kram!!!

Lena

25 december 2012 16:55

Trean? undra vilken du är ;)

Men varsågod! & ingen är mer exalterad över MIN julklapp än gubben!! ha ha... jag är sådär lagomt glad över att det inte var en bärbar dator eller en telefon :(... ;)

Kram kram♥

 
Kicki

Kicki

25 december 2012 01:19

Ha ha ha ha Leeena du är för underbar :)

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

25 december 2012 16:51

Tack ;) du håller väl med mej? en mopp!.. hmmm ha ha.. ;) fast gubben är fortfarande lika exalterad, kör & kör fniss..

Kram kram♥

 
Ingen bild

Anna

25 december 2012 16:54

Ha ha ha ha
Jag tror jag av dör av skratt LENA...

Min gubbe undrar om ångmoppen fungerar?
Han har klämt och känt på denna makka per flera gånger på vårat lokala byggvaruhus...
Rena golv är han duktig på men att damma och toka av möbler tycker han inte är så viktigt!
Skule vara en typiskt julklapp från min gubbe oxå...ha ha ha

Vilken härlig julafton!
Samma här, kuskat omkring till nära och kära och slutligen landet hemma med barn och hund.
Charlie fick ett evighetsben som luktar vanilj, men han har lyckats bitit sönder det lite.

Ha en skön juldagskväll!
Kram
Anna

Lena

25 december 2012 17:02

Ja du, sånt är livet fniss... ;)

Ropade nyss & frågade gubben hur den funkar? han lixom skrurar med den hela hela tiden! ;)
-den är kanoooon! det blir hett så in i norden av den! ropar han tillbaks, kanske det som gör så skiten försvinner antar jag *skratt* & han ropar just nu att Malte är såååå imponerad!!... undra ja... fniss...

Undra ja om jag ska sälja min mopp till honom? så det blir en "byggsten" i min önskade telefon ;)

Vi har evighetsben med vaniljsmak i hela huset, vovvarna ÄLSKAR dom! & dom har aldrig gått sönder, men det blir små bitmärken förståss

Må så gott & fin kväll på er♥

Kram kram♥

 
Ingen bild

Anna

25 december 2012 20:05

Gubben min hälsar att han är imponerad!
Bra jobbat!

Tröttnar mannen så finns det visst en spekulant här hemma!
Suck!

Ha ha ha

Ja GUD va världen är liten ibland!
Att man kan finna främmande vänner som tänker precis som en an!
Min karl är väldigt golvfixerad! Städar han så städar han bara golvet!
Jätte nöjd sen, fast hälften egentligen är kvar!!!
Så söta dom är!

Hi hi hi

Kram!
Anna & Co.

Lena

26 december 2012 16:24

-Då är dom 2 då ha ha... ;)

Som det ser ut så kommer han aldrig tröttna ;) är helt uppslukad av hur fint det blir, & rent blir det sannerligen, men nog hade jag hellre haft en telefon allt ha ha...
Min gubbe är åxå duktig på att städa, en allkonstnär av Guds nåde, eller det finns ett gissel & det är matlagning ;) men annars så bygger han hus & lagar allt som går att laga & så :)) man blir attans bekväm själv då ;)

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards