frallorna

Alla inlägg under november 2011

Av Lena - 10 november 2011 08:36

 

                          Malte & Aika bäddar sängen! eller inte...  

 

Malte berätta nu vad du gjorde igår!!

 

-Hmmm... jo vet ni? Pappa värmde sin mat, steksill & potatis i mikron..

-men oj så varmt de blev sa han då! & gick iväg en vända! bara sådär!?

-& då trodde jag att han menade att jag skulle äta upp maten! så då gjorde jag de!

-tyvärr missförstod vi varandra... men gott vare!  

 

-Fast! lite sparade jag, på ett hörn... eller hann inte få i mej, så de åt pappa upp!! & då sa mamma till pappa när hon kom från jobbet, -åt du upp de som Malte slafsat i?

-ja vadå? sa han! & mamma skrattade så hon nästan kissade på sej  

-bacillskräck har vi inte i den här familjen i alla fall...  

 

Om en liten stund 3 timmars jobb, sedan ledig tills måndag igen!

 

                                          Vi ses! Kram & fin torsdag!  

 

 

Av Lena - 9 november 2011 21:37

 


 


 

                         Härlig & kärleksfull lek, mellan pappa & pöjken!  

 

Jobbat på mitt underbara jobb! hem & fixade mat i stora lass! gav bort massa valfri hemmagjord mat till min fina granne när han fyllde år, idag beställde han köttfärsbiffar med myyycket sås! 

Blev så gubben blir mätt i morrn åxå, & sonen fick med sej hem!

 

Kollade i frysdisken & vegitariska delen, hittade en i alla fall för mej ny produkt, typ Falukorv!   nu är INTE jag för "plagiat" av vanlig mat! & söker inte efter efterapningar, men blev ändå nyfiken på vad det var & smakade, nja... stekte några skivor för morgondagens matdosa, fick väl duga...

Varit vegetarian i sådär 18 år, vegan stora delar åxå, men just nu kan någon mjölkprodukt åxå slinka med, annars så gillar jag inte kossornas liv i en Ladugård, kalvarna föds, kossornas omsorg över dom, de få timmar dom får ihop... sedan forslas kalvarna bort, & föds upp på konst mjölk, för komjölken ska såklart mäniskorna ha!! till ost, fil, grädde osv.

Kossorna gråter & råmar, sörjer &.. ja vet inte vad... efterssom gubben var bonde när vi träffades, blev det vår gemensamma start, jag led med varje kossa alltid när dom kalvade... sorgen i deras ögon, protester som inte ledde någonstans...

Får nog bli vegan mat igen...

 

Tänk om någon skulle slita ditt nyfödda barn ifrån dej, & du alldrig fick se det igen, varje varje gång det kom ett nytt...

Men med djur kan man göra hur som helst...

 

Strax sängen.

 

                                            Kram & sussa sött!  

Av Lena - 8 november 2011 19:18

 

Himlen var så vacker så vacker i kväll... eller den var bara halv fem! solen går ner så tidigt nu för tiden...

  

... åkte till åkrarna för lite rastning, blev lite väl mörkt innan vi kom iväg, väntade på gubben & bilen som alldrig kom! -ska bara... sa han & åkte en snabbis, -jo tjena!   attans så förbaskad jag var... så vi tog den andra bilen, som jag inte riktigt gillar, men men...

  

 

  

Det var nästan bäck mörkt när solen gått ner, & oj så fort det gick!...

Väl vid bilen kom både Märta & Malte snällt & in i bilen, men Petrus, han kom inte! åååå men hallå! -kom nu då!! i olika röstlägen, gulli gulli gull... nej, han bara tokade & sprang runt mej! hade såååååå kul!!  i leran, hoppade i vattengyttje pölar, livet lekte för honom, där i mörkret...  fast om sanningen ska fram så njöt jag av att se hans glädje åxå  

-Äntligen fick jag tag i honom, in i bilen & iväg...

-Jo tjena! bilen satt som en smäck i kleten! försökte, fram & tillbaks, men hur jag än gjorde så sjönk bilen bara längre ner i skiten, & jag som redan var lite förbaskad...

Ringa gubben, attans åxå! hade lixom ingen lust att be om hjälp...  han & sonen kom, -skrattandes... & så kom vi upp ur skiten...

 

Väl hemma igen blev jag snäll, & serverade kaffe mackor & bakelse!  

 

                                        Kram kram mina fina!  

 

Av Lena - 7 november 2011 20:49

 

 

Inget särskilt har hänt idag, det vanliga bara... eller bara & bara?

-en skön & lugn dag med vovve gos & så!  

 

                              Kram & sussa gott!!  

Av Lena - 7 november 2011 11:09

 

                                            Malte & Aika   

Här har vi Malte bäbis & Aika, söta som socker  & oftast är han snäll vår lilla stora rackare, med alla katterna, pussas & myser med dom, men så kan han få för sej att jaga dom & ruska till dom åxå! men si då säger mamma fyyyyyyyy dej!  

 

Jobbar en kortis idag bara, lite senare.

 

Nu ska jag servera kaffe med dopp till gubben!!  

 

                                       Kram & fin måndag på er!   

Av Lena - 6 november 2011 21:00

                                                  Petrus & Aika   

 

Hästhoppningen slutade i elände, uch...

 

Här hemma kramar vi om varandra & inser hur fort livet kan sluta för allt levande...

 

                                        Fin kväll & sov så gott  


Av Lena - 6 november 2011 15:44

 

En skön by promenad, innan gubben åkte till jobbet...

  

... spännande med ån som rinner, men akta er ungar! för i bäcken sitter Näcken, som äter små små "hund ungar"  ...♫♪♫...

                                           

... hemma igen fixades mat, & efter det har vi bara slappat, kollat tv & lite så.

 

Kissvända & mer tv väntas, först hästhoppning om en liten stund, sedan blir det "sappning" mot kvällen, flera bra saker jag vill se samtidigt,  

 

                                                  
    Kram kram!  

Av Lena - 6 november 2011 10:13

     I går kvällst åkte vi på fest hos finaste vänner på lite knytis, kortspel & galet många skratt!!

Nuförtiden är inga barn med länngre, dom har vuxit upp... men vi "vuxna" 

fortsätter   -dock inte med att klä ut oss längre, fast lite hade dock "värdparet" trixat till sej, på den årliga "Halojen" festen som vi kallar den!!  

  

 

                              

"Bara" Petrus fick följa, för lite egentid & få allt fokus! oj oj vad han gillade läget!!

Glädjen bara spratt i benen på honom! ingen konkurans! & dottern i huset gick en kvällspromenad med honom åxå, glatt traskade han med! Tack Linnea!  

   

Som sagt, en underbar kväll i goda vänners lag! vi var 8 stycken, alldelens lagomt för några "Plump" vändor! jag kom på delad tredje plats!  

 

Gråmulen söndag & inte kallt, blir en familjepromenad innan gubben åker iväg på ättämiddas skift! inga plättä i dosa ida hällä! utan Jansson med "vänner!  

 

                                         Kram kram  mina fina!   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards