frallorna

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Lena - 16 november 2011 17:02

 


 

...bullar!! 2 plåtar, en med kanel & en med vanilj, & jag som inte är någon bulloman, åt ändå 2, för dom blev sååå goda!  

 

När gubben kommit hem från jobbet & ätit, satte jag på kaffe & dukade fram ett fat med 3 bullar på, gubben åt 2, gick sedan därifrån, då såg Malte sin chans & snabbt som en vässla, upp på bordet & åt upp den sista! gott gott & tack sa han sedan!  

Där nere på golvet stod Petrus & Märta & tittade uppåt... för dom skulle alldrig göra något liknande!! så då fick dom förståss åxå smaka på en bulle! men som sagt, den där Malte, han tar för sej av livet han   

 

Glömde säga åxå att jag gjorde en tokig felbelastning & fick typ "ryggskott" igår, aaaaj eller -AJ! skriker jag till rätt vad det är!  -ja inte för att det är särskilt kul, men jag blir ändå så full i skratt, för jag skrämmer livet ur hundarna emellanåt! det lixom bara kommer! gör så ont i vissa vinklar...  men men.. inget synd om mej! för jag jobbar inte just nu, så jag får pallra på här hemma bäst jag vill! & det gick att baka bullar åxå, utan skrik!  

 

Solen blev inte varm idag, & någon längre promenad blev det inte heller, ska ta en byavända nu, både gubben jag & vovvarna! lagomt skönt att komma in till stugvärmen igen sedan, för kallt har vi då ute så det räcker!

 

                                         Kram på er!  


Av Lena - 16 november 2011 12:06

 

                                          Vid 06.00 tiden....

 

...upp & stökade runt lite, ut & kissade & så... sedan slumrade vi om! & vaknade mycket senare, fniss... 

 

Just nu är vovvarna ute på framsidan, leker & njuter av solen??? nja inte riktigt, den har ingen värme i sej ännu, få se om den kommer till middagen?

 

Ska strax igång med bullbak!   

 

                                                  Kram kram!    

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards