frallorna

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2021

Fin dag...

Av Lena - 12 oktober 2021 19:03


Igårkvällst & Malte var sötaste Tröttmössan 



Köpte sallad & fika, hämtade mamma & min bror & for på Seconhand/Loppistur mot Leksand i det fina vädret... här hade det inte öppnat ännu, men vi bestämde att åka förbi senare...


 


... blev förmiddagsfika & solen verkligen värmde i dom ynka +9 som var...



  ... såklart satt även Malte med vid bordet & fick mommos pankakor  



Vidare till PMU i Leksand, där fyndade jag mej den vackraste väska, lampskärmar & några kattmat/vattenskålar. Vidare genom Leksands centrum...



... för nu skulle det bli sallad, där nere vid Siljans strand vid campingen, men då gick solen i moln... kattsingen så kallt det blev  så vi gick bara till närmsta...



... bänkarna & skrattade oss igenom salladslunchen, som blev god men väl kyld  (OBS! ser ni fina duken jag hade med  ) ...


 


... så kaffe på maten intogs ...



... i bilen för att värma upp oss igen  



Ja så for vi tillbaka till den där Loppisen igen & jag som är STENHÅRD mot mej själv att jag ska INTE ha något med hem, föll som en fura både på PMU & här   ...



... otroligt stor!! men en del sätter höga priser, dock fyndade ju jag mina alster  & här hade jag kunnat gå minst 1 timme, fast det tycker nog inte min älskade att jag ska göra ha ha    



For sedan vidare på småvägar genom vackra Dalarna  & trasslade in oss...


 


... vid Kyrkan... ja vad hette den byn nu då?... otroligt fint pärt tak hade den i alla fall, & Malte som "mormor" trodde var törstig fick sitt vatten  



Vackra byar & hus med Majstången i byns mitt...




... genom Gagnefs kyrkby & över Flottbron & hemöver, blev en så fin dag  



Mina fynd då! dessa 3 burkar  på den tredje står det Mannagryn på baksidan eller framsidan? ja man kan ju ha dom hur som, en sådan med "Kaffe"hade mormor i alla år, den har mamma hemma & brunt är ju bl.a min färg



Letat länge efter en fin bricka i plåt, så bara stod denna här, det är jag & min älskade man som sitter där framför vårt Slott       någon slags reklambricka en gång i tiden? kanten är vackert koboltblå fast den ser svart ut



Ja så denna "gardintygs" retro väska, men hallå!! huuuur fin!! tycker jag, säkert tycker dom flesta att den är ful & därför den säkert suttit där på PMU i hundra år 



Denna nya t shirt till Sam st 7-8 år blir nog lagom tills nästa vår eller om han vill ha den tidigare  


  Ja så dessa älskvärda gamla lampskärmar, en Gustavsbergskål, ser så ny t att den kanske är ett plagiat? men fin till Ungen i alla fall 


Ja så gick den dagen, solen kom tillbaka när vi ätit klart, verkligen en vacker dag & i morrn ska den vara densamma...


... & kanske blir det frost inatt & alla blommor på altanen står inglasat men ändå kallt, måste sätta på ett elemänt där nu innan jag glömmer, sedan är det nog bara att få till en lösning för blomstren  


Snabbt tillägg, vågade inte chansa, nu är alla inne & vad gäller Sams rum får jag säga till honom att där är "Jungel tema" som gäller nu  lixom inget bad &... & alla Begonior & nässlor & pelargonen blommar som aldrig förr, tror dom gör så när dom tror dom ska frysa ihjäl... ja det är fler än dessa alla, pust på de  





 


                      Kram kram   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards