frallorna

Alla inlägg den 19 oktober 2021

Av Lena - 19 oktober 2021 18:57


Igår & frosten var vacker men inte så skön  



... isflak...


.


.. Ungen ville inte ut  



... men när solen kom & värmde & glittrade ville han till slut ut en vända 



Jag & Malte tog en liten promenad när solen var skön, inte så lång, han gillar inne mest nu i kyla, regn & snöblask   


 


Älsklingen kom hem fån jobbet & jag hade stekt solrosfrön & äppelbitar & sötat med sirap, sådär så det blir kolasås & så glass till, det gillar Malte mest av oss alla tror jag ha ha   



Jobbat natt & var orolig om snö & elände skulle komma innan jag var hemma? storhandlade i stan & gick bra, ingen snö men precis när jag kom hem kom första flingorna... 09.27



... vaknade & kl 12.07  var det ett vitt puder på grusvägen, de var allt, sedan fortsatte regn & rusk, så idag har verkligen vart en kurainnedag & Ungen ville inte ut förens 15... men då kom Kurre in istället & han är kvar ännu...


 


... men han föredrar kontoret & dom 2 fluffiga bäddarna som ligger där huller om buller, men bara han är nöjd så  


Kollar någon Bachelor? alltså skäms när jag säger att jag sett flera avsnitt, bestämde mej för att inte se det då det är så tragiskt & sjukt... uppblåsta tuttar & läppar som ankor i profil, en hel hög suktande tjejer som trånar efter samma man... hur är dom funtade? skam på bara land, fy vilken förnedrings tv  men det är ju de som är meningen... & killarna då? ja dom är ju i samma pinsamma skara, hur kan tjejerna bli kära i dom "Tupparn"? & även om dom är delvis styrda av produktionen, så är dom ju ändå dom dom är & villiga att medverka i detta jippo... pust...   


Men snart kommer jag få ett nytt favoritprogram i tv -Mitt nya liv i Grekland!  ja å så Marie i Sicilien inte minst, Husdrömmar var en annan favorit,  lixom det sitter i väggarna... dom är jag lixom  


På min tid var det Anita & Televinken, Humle & Dumle, Grodan Boll, Kråkguldet,  Tjorven & Båtsman, Julens morronprogram... Hylands hörna ha ha ... Jösses... -hur gammal jag är? -typ 20 i sinnet    


                       Kram i höstmörkret  


 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards