frallorna

Alla inlägg den 13 oktober 2021

Av Lena - 13 oktober 2021 22:48


Vilken tur jag fick in alla blommor sent igårkvällst, annars hade dom vart rökta   detta var kl 09.00 & frosten var obarmhärtig...



.. på framsidan var även löven frostnupna & solen var på väg upp över träden...



... & blommorna står på samma plats, & Sam kom hit & ville att jag skulle göra pankakor, såklart & bad honom kolla in i sitt lekrum alá Jungel tema, men de gjorde inte honom någonting  han hade fullt upp att bada/tvätta en Ikea råtta i handfatet med såpa, vatten tvål & kladda & plaska roade han sej med länge   



Tittade ut på träden vid 11 & där satt 2 Domherrar! en fru med man, så fina & sesångens för mej första, dom åt massor av rönnbär  




Sam testade & testade hur långt han kunde gå i vattenpölen innan det ran in i skorna? gick bra han hade tungan rätt i munnen men det var på milimetern   medans hans mamma & jag begrundade honom på håll 


 


Alltså vilken fin dag, höstdag


Handlat & stökat inne, men det går bara ytterst sakta framåt  tur min älskling är tålig & finner sej i mitt kaos, ja jag har faktiskt inget problem med det, jag är född som en extrembohem... en överfull diskbänk stör inte, ett överbelamrat köksbord stör inte heller... reklam & tidningar å annat bröte... men jag ska... någon gång  


Rådjuren har flyttat, eller bytt viloplats, grannen berättade att dom brukar sova på hans stora altangolv, ser inte ner till honom för alla buskar som är ivägen,men han har åxå massor av äpplen, sett ett av barnen då & då men inte som dom dagarna då dom bodde här konstant, men bara dom håller sej från skogen så... Hörde om 2 älgar i Bjurs som gått in i byn & vistades på en gård runt ett garage, dom kan göra så vid jakten, kanske känner dom oror & många hundskall & klokt nog går in i byn & hoppas få leva vidare  


I morrn då? jo jag ska försöka städa vidare  


              Kram kram  




  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards