frallorna

Alla inlägg den 5 oktober 2021

Av Lena - 5 oktober 2021 17:49


Lördag kväll & Sam sov över & i alla fall en som gillade nya hundbädden!  



Åkte hem till mina föräldrar på söndagen, för veckotidningsbyten , prat, skratt & fika 



... mamma hade gjort en ljuvlig äppelpaj ala vegansk & glutenfri...



... & till lika dessa mumsiga kakor till mej, lyx & omtanke  



Satte ju en rårörd saft av vindruvorna & 1.5 liter Aroniabär, fick stå iskallt i 2 dygn, silade ifrån, tillsatte inget socker & faktiskt inte ens sur! blev 6.5 liter ren avrunna vitaminer  små burkar lagomt för 2 eller så, förra sesången gjorde jag detsamma fast av bara druvor, ljummade den till till ca 35.40 grader så inga vitaminer försvan, hällde i små glas  & klickade på eko kokosgrädde som sakta smälte ner, alltså folk jag bjöd den på älskade det!, nu har jag så mucket att njuta av  



Ja så kom ena sonen med flickvän & samma som alltid har hon med sej grönska från hennes kollonilott, massor av bönor  en stor pumpa & svamp hon plockat & torkat! alltså hur mycket!! Trumpeter & Kantareller  & även om jag plockar så är jag själaglad & än har jag ju faktiskt knappt varit ut i skogen! undrar så vart "tiden" är??



Ja så var det måndag & en promenad date med Mille älsklingen  ...



... innan han fick åka bil som är nått av det ablolut bästa han vet, gullungen & sitter såklart faststpänd...



... tyvärr gick väl inte turen till nått jättekul?... eller jo... hämtade upp hans mamma & till Vettris där  han sanerade tänder & opererade bort några knölar på tandköttet, & allt var ju faktiskt kul tills han somnade    Bullar är fantastiska & speciella må jag säga  allt gick bra & vi håller tummarna för att knölarna var ofarliga



Ja så var det nattjobb för mej, fina boende & fina kollegor  handlade på hemvägen, regn & rusk, somnade med en Malte tätt tätt intill, söta hjärtat  



Vaknade till betydligt finare väder, blev en promenad...




... blev att långprata med fina Kerstin & Sören som alltid när dom är ute & donar i trädgården, ja byn är full av fina grannar  ja så kom sonhustrun åkande, hade hämtat Sam från Fritis, men han satt kvar i bilen & surade, han älskar fritis! & hade velat vara kvar längre  = bra betyg!  


Har fått köpa en Blender, är så själaglade för den    läste & grubblade ett tag på vilken som jag gillade mest, bidde till slut denna!...


"Smotade" till denna till lunch, & smotade om den igen för mer len & inte så "bitig"    ja det kommer nog sin tid innan jag kommer på den  


Det lustiga var att när jag messade min vän om att jag äntligen fått en! eller ja gubben betalade då mina pengar var slut  ja då hade hennes man just köpt en exakt samma till henne på hennes 60 årsdag! alltså vi läste & jämförde & tyckte lika du & Johan   


Tröttmössa har jag känt mej som idag, sov inte så länge, höll däremot nyss på att somna på golvsängen framför tv:n... men nu är det några tv program som jag vill se först


Ja så var det Facebook & Insta som lade ner igår, böt nätverk & provade allt, till slut betalade jag 22 kr för lite mer gig, tänkte om jag hade för lite utrymme?? ... ja så det kan bli, fast jag var inte så beroende som jag trott under tiden ha ha jo uch, jag är beroende av min mobil, skäms nästan att säga det...


                 Kram till dej som kikar in  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards