frallorna

Alla inlägg den 15 oktober 2021

Av Lena - 15 oktober 2021 22:14


Fått ihop lite plats i köket för några fler blommor, ser inte så mycket ut för världen med blommorna, fast de är dom  



Fick lov att snöra ihop dom yviga stora, med band av finaste gamla spetsar, här en Vesterlund efter min farmor, som haft sommarlov på altanen, ja inte farmor   tänk så kände jag i år, sommarlov.. & tyckte faktiskt lite synd om dom som fick vara kvar inne  på riktigt... att dom inte fick känna av friska luften & sola sej... men jag får väl se till så dom stackarna som blev inne får komma ut nästa sommar  



Här min lika yviga ihopbundna röda nässla med en annan kompis i samma kruka, även hon fick spets omkting sej 



Ja så börjar köket ta form, duk på duk på duk, några blommor har fått sina platser, andra i väntans tider... -Du har nr 4 i kön...  



Visst är min Igelkottebegonia söt med sin lilla svans   hon önskar sej en ampel så hon får klänga, vet bara inte vart?  



Fortfarande 4 stora nässlor kvar, varav en blev en hängis & så mitt fikonträd... ja så min Corfupelargon som jag fick med hem 2009 från Corfu & inte minst en megastor porslinsblomma i en jätteampel, alla väntar spänt på sina platser i huset & bor kvar i Sams Jungelrum tillsvidare  



Ja så ska jag trä rönnbär på tråd & göra girlanger till kökslampan  



Fikadags när älsklingen kom från jobbet & innan vi gick upp till...



... Sam! där det vankades gofika då ett paket inte hann komma på hans födelsedag...




.


.. Norsk kaka då hans mormor är från Norge   


 


Han visste inte varför vi kom men blev glatt överaskad! 


.


.. tror den heter Moncar...



Sååå kul & som han önskat en sådan & nu är den hans  



Sjusteringar & inkörningar  väldigt kallt men tror inte han kände av kylan  


Ja så har just Idol varit & mina favoriter är kvar, skönt


I morrn ska vi ordna med både det ena & andra & inne & ute här hemma, men först vill jag vakna till Ring så spelar vi...


                          Varm kram   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards