frallorna

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2021

Höst...

Av Lena - 11 oktober 2021 14:09


Gomorron Ungen! 



Ja så for vi ut på tur igår, hämtade upp min bror & for mot Väster Dalarna...


Dala Floda, Björbo... där jag & min bror & syster är ifrån delvis...



.


.. oändligt vackra gårdar & en del i förfall... se så ljuvlig...


... alltså jag dog en smula...

.


.. & precis bredvid detta... & än fler fantastiska bygnader, alltså där skulle jag gott kunnat bo  



I detta lilla hus bodde vår mormors mor, en sagolikt underbar människa, precis som mormor  vi var här som barn när mormors bror tog över då hon dog när jag bara var något år... ska leta på bilden från mitt dop där hon har mej i knät & lägga in här strax...


 


Här är vi! Mormor i Björbo som man sa & jag   Ser ni hur snäll hon ser ut & det var hon, som en Ängel  & sydde Dala Floda dräkter åt folk som ville ha, hon var otroligt duktig på att sy allt, fina lapptäcken, dockor & Folkdräkter, virkade stickade, som sagt, en allkonstnär & lika ömsint som mormor var & ja min mamma  



Letade på denna fina plats för fika nr 2...



.


.. inte kallt & inte varmt men gick bra att fika ute



18 mil i vacker miljö, prat & skratt & minnen & musik  



Idag & en promenad i varmare väder än igår & lite sol på det


 


Idag den 11 okt & vår stora Lönn är tömd på löven...



... den 1 oktober & många löv kvar, ja ja det var väl dax 


Annars håller jag bara på att pyssla på här henma, men det går inte fort för jag har så många pinaler som ska flyttas & flyttas för att få nått annat att få plats på annan yta, nya dukar ska på &... ja ja det får väl ta sin tid  radion på som sällskap är perfekt & ja så Malte förståss   


Nu ser jag just reprisen av Sveriges starkaste familjs final som jag missade igår, har följt den, så spännande, trodde in i det sista att Värmlands far & sönerna skulle vinna... 



I morse bilade våra fina vänner med son & hans fru till Berlin, huuuuur mysigt! en fantastisk stad med så många veganrestauranger å annat

Kör försiktigt!  






Den absolut godaste mat jag ätit i hela mitt liv, kommer aldrig gläömma den, vi åt den 2 dagar 



 



Utsikten från hotellrummet...


Inte en droppe regn bara blå himmel & en enorm värme, vilka underbara semesterdagar med finaste vännerna


Hoppas ni hela högen får samma fina blå himmel! 


 


Nyss kl 16.10 & hyffsat fint, bara i fjärran det mulnar...


 


... Uppdatering: nu kl 16.19 värsta busovädret över oss med regn... så de kan bli...


        Kram till dej som kikar in       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards