frallorna

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2021

Lördagen...

Av Lena - 9 oktober 2021 21:21


Så kom jag & Malte lite sent till hamnen, då var redan Gullan uppe & kusin & fruns båt var på G, våran ena son drog med sin bil som var star & perfekt för det...



... tjohoo ser det ut som min kusin därborta gestikulerar  



Ja så hade jag fixat fika i stora lass  



Malte & jag satannde kvar medans kusinbåten fick hjälp att ta sej hem 






Ornästugan & jag tror Gutav Vasa sktit klart  


 


Där gick kråkor & skator & letade mat.... iväg till bilen & hämtade vinerbröd & matbröd & bjöd dom på  såklart, klarar inte av att se hungriga djur...



Ja så kom en stomvind bara sådär & löven for all världens väg, en märklig känsla



Hemma igen & Rådjuren fick lite bröd & "mina" bevingade gott & blandat, ser ju lite kul ut när en kråka eller skata nappar åt sej en hel Rådjursmacka, en sån rund typ en  Polarkaka i näbben & flyger iväg, kanske över någon människa? dom måste ju bli att skratta ha ha   starka pippisar & mat för en halv dag  


Den röda Nässlan är magisk...



... dom här går inte heller av för hackor...



... & den här limegröna läckerheten som ser så mjuk ut   ...



 


... eller den här lila  


Har haft lång tid på mej att få in alla, men jag har knappt ens börjat & har faktiskt ingen råd för hur det ska gå till... likväl kan jag ju inte göra mej av med någon, måste börja fundera nu, frostider kan ju snart komma...


En hektisk dag, eller egentligen inte, men hem & laga mat efter båtturerna, ätit & sett en härlig Amerikansk äventyrsfilm från 1995  på tv "Jumanji"


Nu ser vi på Sommaren med släkten, som går i repris hela tiden, såg det inte förr, men nu har min humor kommit ikapp ha ha ha


I morrn en ny dag & en "tur" blir det  



          Lördagskram mina fina läsare  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards