frallorna

Alla inlägg den 21 oktober 2017

Av Lena - 21 oktober 2017 18:28

Lång skön morron, sedan packade jag massäksväskan & vi drog till Hofors & Spar Arne! älskar ju bara den affärn



Jag  handlade det jag var där för! sedan stannade vi till i utkanten av bygden, för att kolla in  Edske minne från en svunnen tid, så otroligt vackert!! lite ska man nog ha hund som vill kissa & sträcka på benen, för att hitta dessa pärlor  



Gick en koppel promenad bland löven...



... plötsligt en troligen gjord damm, med en tunn is på...


 


... knatade vidare en bit





Fort som en vässla in i ruinen, men -nej fia Lotta! där kan det ramla in stenar 



Gick tillbaks till bilen & fortsatte, jag tyckte mej se en sjö & blev nyfiken...



... men alltså!! vilken plats!! WOW!! släppte dom lösa! -kommer inte gå sa gubben, dom kommer bada!!  närå sa jag, det är för kallt... -jo tjena! ha ha ha de första dom gjorde 



Märta var i med tassarna & Malte en bit till  fastän vi sa   



Gick vidare, eller vissa...



... 2 hade spring i benen!!  



Å så kom dom på att dom skulle bada igen längre bort...


 


... ja ja...  





Kom ungarna!! nu ska vi till varma bilen & fika!!  



Kaffe & smörås & så...



... & massa  lyx godis åt dessa 2! de är ju lördag!!  


Anledningen av Hoforsvändan var   garn inköp vid Spar Arne, & en massa annat som slank med, håller ju på med mina mormorsrutor som ska bli överkast till soffan eller kanske sofforna i husbilen? beroende på hur långt mitt tålamod räcker 


Nu ska jag göra mat så god så vi kommer svimma  en mojsig  egnegjord rödbetssallad, en svampstuvning till en smördegsplatta, köpte en burk marinerade vitlöksklyftor hos Arne, få se hur länge jag kan hålla mej med att öppna den  sallad & ja, lite så


                            Kram kram     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards