frallorna

Alla inlägg den 17 oktober 2017

Av Lena - 17 oktober 2017 12:12

   


Igår styrde jag & grannen Eva kosan till skogen strax bredvid oss för att plocka Trattar, & dom fanns i massor!!...



... här sitter hon & plockar...



Vi plockade ca 12 liter var, mer orkar man inte rensa på en gång, detta hennes fina korg, min stod på tork efter tvätt så jag plockade i en hink, som jag sedan gav bort  måse ju dela med sej åt dom som inte plockar  



Fikade i den otroliga värmen som kommit, & en sol som stålade, härligt! 



Åkte in till stan med trattarna & tog en promenad på Norra backa...



Här sretar Märta som en gris  -nej tyvärr får du inte gå in på Rusta! men stå helt stilla & bara titta, de får hon, att sedan folk kollar & undrar & tänker, om varför vi står bara så & kollar 5-10 minuter ibland, det skiter jag i, för Märta är sådan, ett annat sinne som behöver tillgodose det hon inte har  Gullstumpan  



Tyckte dock att denna promenad inte var så fin, så vi åkte upp till Mellsta & tog en till promenad, bland fina löv & vyer... 




Samma här, stretfia skulle in på lekplatsen  



Den vackra solens strålar, hade behövt solglasögon  





Hem & fixa om & iväg till denna Juvel för massa lek & mys & igår fick jag helt spontant en stor blötpuss mitt på munnen!!!! å fanno hjärtat svimmade 



Enkel kille, efter mycket lek med spring i benen, mat & sovkläder & en underbart gosig gonattkram   somnade han  



Inatt har det regnat hela natten & nu duggar det lite, grått & vått, får nog bli en kurainne dag...


... å då hör jag  på radion om en åsk knall i grannstan Falun 2 mil bort, om ett blixtnedslag så hela stan vaknade, just den knallen hördes många mil bort!!!! slog ut massa olika el i husen, lås osv... kollar genast Blixt radarn här hos oss hur den var?? & jag tror jag svimmar, igen  här vid 06 tiden & framåt en stund, är kartan sopsvart av blixtar över oss!! & då sover jag!!!... -hur kunde detta hända??? åååååå vad har jag nu missat??  ja ja, såvare i alla fall...


I morrn mer tratt plockning med Eva, denna gång ska jag torka för egen del, & på torsdag än mer plockande inplanerat med en annan vän! nu ska hela skafferiet fyllas!!   & de kan INTE bli för mycket!!    Igår kvällst när jag kom hem från Sam, så stälde jag mej & gjorde tratt-soppa, på dom färska jag sparade till mej, så god så jag vet inte vad!! åt med rostat bröd, men nyss till lunch tog jag fram ett glutenfritt Tortillabröd & lade in i ugnen & lät bli gyllene & hårt! wow vilket härligt krisp till, nu ska jag leva på trattsoppa några dagar, koka koka koka, går på 10 minuter ju!  


                           Kram kram & fin tisdag   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards