frallorna

Alla inlägg den 9 juli 2016

Av Lena - 9 juli 2016 18:28

Så kom vi fram till målet, Bjurbäckens slussar! så vackert här där vi varit många gånger ;-)
Värmen var lika "på" här som i Hällefors pust, satt oss i alla fall vid cafét i skuggan & tog en kopp kaffe! :-D

Satt på AC:n & svalkade oss i husbilen, molnen började dra ihop sej, å så kom hon!! eller han ;-) Horn Pär som slår på trumman fick jag alltid höra som barn ha ha ;-) den slog när vi gick längs slussen, såååååå mysigt!!
Vi vände efter ett tag, några stänk kom men inte mer
Jag gjorde mat, gubben blev stannad av en äldre Slussvakt som ville berätta historian om slussarna! gillades verkligen!! :-D
Så kom regnet & åskan dundrade & blixtarna slog som bara den!... alltså jag var i himmelriket!!!!! owaw owaw <3

Det var såååååå mycket folk här, men alla fick fly undan regnet.

Nu har vi ätit gott, solen är tillbaka & vi kollar tv
En kvällsvända väntar om en stund

Pst jag älskar att gå i min "bohemian" gröna batik kjol, ser ut som lite hur som i den, & ekologiska tunikan ser ju åxå lite "hipp" ut, men de bryr jag mej inte om hi hi ;-)

Kram på er <3

Av Lena - 9 juli 2016 09:44

Gått en promenad som var tänkt längre än den halvtimme som blev, men värmen är så tryckande & intensiv så vi fick vända, pust pust...

... så nu försöker jag kyla ner honom så gott de går, öppnat fönstren & försöket få till ett korsdrag, pust pust...

Hur vi än vänder & vrider oss så hamnar vi alltid någon gång om sommaren i vackra Hällefors!! & morgonpromenaden är lika spännande varje gång ;-)

Nu frukost & så åker vi vidare

Kram kram <3

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards